Fick några underbara kort

igår när jag jobbade, som jag bara måste visa! :D



Här har dom varsin blöja och smaska på under blöjbytet! :D
Ser ut som hon vill åt Ellinors blöja också! :P
(Isabell passade även på att kissa i det fria "/)



Sötnosar! :P

Tisdag 101130

Sista dagen på denna månad, nu bara 24 dagar kvar till jul. Skriver det, med faktiskt ingen julångest idag. Men skulle önskat att jag hade en hel massa pengar till och köpt till en massa saker till mina dekorationer. Tycker att det saknas hur mycket som helst för att få till riktig julstämning. Troligen därför som jag inte tycker om att dekorera med det, för ajg har för lite saker helt enkelt.

Nu har jag inte skrivit sedan lördags, och följande har hänt sedan dess;

Söndag: Tini och barnen var på besök, underbart trevligt då jag faktiskt inte träffat Tini sen.. Nån/några månader innan jag gick hem i april. Underbart iaf, och tack för de fiiiiina presenterna och barnstolen :D
Åkte sedan en tripp till Isabells farmor, men de var bara en kortis.
Tittade på Ensam mamma söker och kollade över julgardinerna (och kräktes nästan), sedan nattinatti. (:

Måndag: Vaknade (klockan 08 :P), grejjade lite, gjorde oss i ordning och åkte till Charina och alla barnen. Busade ett par timmar, och sedan bar jag mig iväg till jobbet och Isabell fick stanna kvar och fortsätta busa med alla barn och Charina. Gått jättebra, inte en supermassa tårar! Underbart! Taaack för hjälpen! :D
Jobbade, hälsade på Johanna på jobbet och hämtade Latte :P Träffade även Daniels morbror som vi bestämt måååste åka och hälsa på mer (eller överhuvudtaget :P). Åkte vidare hem i kylan och sen nattinatti :D

Idag: Uppe med tuppen känns det som, men Daniel var jue tvungen att komma iväg tidigt och jag får snällt hjälpa honom med det! (: -18 var det idag, knappt underbart "/
Blir att åka till Charina och busa vidare idag om några timmar, ska hinna med att Isabell sover en liten stun doch jag ska duscha. Tar med mig leggings idag till jobbet, då jag på riktigt höll på att frysa ihjäl igår. Får köpa på mej ett par långkallingar tror jag! fick faktiskt "brainfreeze" utav att köra trucken igår, haha!

Resten av veckan:

Onsdag: Planerat att Sanna och Theo ska komma på besök, massa mys och trevligt! Kanske skulle passa på att dricka glögg och mysa då? :D

Torsdag: Oplanerat än så länge. Kanske bus och mys i Rångedala..? :P

Fredag: Färga utväxten och leka med Johanna :D

Lördag: Stéphanie och Alle kommer till stan! Dom ska öva på att vara föräldrar för natten och passa Isabell medans jag och pappa åker till Kinna för julbord. (: Ska bli underbart att komma iväg, samtidigt oerhört vemodigt. Mammas lilla älskling <3

Vad hittar ni på denna veckan med kylan och allt? :D


Kvällen 101127

Ingenting vettigt gjort idag alls. Hade mycket tankar om hur denna dag skulle se ut, men ingenting har jag haft någon som helst lust till.
Tänkte jag skulle borstat av och tagit in dom "viktigaste" bitarna av utemöblerna. Inte gjort.
Tänkte åkt och slängt lite skräp. Inte gjort. Har däremot fyllt hela bilen med skiten, så de var lite bökigt att få in vagnen när vi skulle åka till Netonnet. Men de gick iaf.
Tänkte även ha åkt till Julmarknad. Inte gjorde jag det heller.

Älskling besiktigade sin bil, äntligen! Fick beröm för sin svetsning, tyckte han var kul :D
Men en stor eloge för de, om man tänker på omständigheterna som han har gjort de! Fick bara 3 enkla tvåor, sånt som han ändå hade räknat med. Så under eftermiddagen var det xtraljus skruvande, och nu är det en riktig Månsson-bil den med! :D

Och nu är han ute och har sin belöning efter alla sena och kalla kvällar med den jäkla bilen. Sladdar runt staden och har lite kul :P

Har lagt Bellibus för natten nu, och jag vet inte vad ja ska göra. Haha, för det finns verkligen mycket att välja mellan! :D TVn, TVn, Datorn eller sova..? Haha.

Imon kommer Tini och barnen, ska bli kul! Sen troligtvis hälsa på farmor och gammelsmurf en svänga.
Vi får se hur dagen artar sig imon.


Jävla idioter!

Åkte till Netonnet idag, framför mig har jag en bil som svänger in till infarten av Boråshallen/vägverket, men vänder bara runt och ska åka ut snart igen. Mot mig får jag en mötande bil, ser att den bilen som ska svänga ut igen, är ganska så beredd på att göra så ganska snart, så jag håller koll på honom, samtidigt som jag håller koll på mitt möte då vägarna just nu är något mindre.
Just som jag får mitt möte och är nosen av den andra bilen, börjar idioten bege sig ut! I höjd med min framdörr, som där Isabell sitter!
Mitt möte hade precis hunnit förbi, och jag klarar av att väja och tuta åt idioten.
Hade jag inte haft en bil bakom mig, så kan jag lova att jag hade slängt i backen och gått utt och slått på jävlen!
Jag lovar, hade den bilen kört in i mig, jag hade åkt dit för misshandel, utan tvekan.

JÄVLA IDIOT! - vissa ska fan inte ha körkort.



Lite sorg i hjärtat "/

För första gånge på 6 år kan jag inte följa med ut kvällstid och åka bil och sladda.
Det är faktiskt ganska ledsamt.
Tittade på Daniels bil, och kände verkligen hur jag gärna skulle vilja åka med, det är verkligen hur kul som helst! Visst, självklart visste jag detta innan jag blev gravid, att det skulle bli så, men jag trodde inte att jag ens skulle sakna det. Är nog bara det att jag ör van vid att kunna göra det, det ö nånting som vi gjort varje år, varje vinter tillsammans, och nu blir det inte mer så.

Så lite grann sörjer jag livet med de sladdande bilarna :D

Förmiddag 101127

Riktig knasnatt inatt faktiskt. Vaknade vid 02.45 och började undra vart älsklingen tagit vägen.
Gick ner för trappan och där stod han i köket och tvättade händerna, för han precis kommit in från garaget, stackarn! Men nu var den fördigt iaf och han är på väg och ska besiktiga den nu.
Sen vakna jag 05 igen, av att jag hade en lycklig tjej i monitorn som låg och pratade. Kom ner och kollade i hennes säng och då låg hon tvärs över och pratade med sina djur på mobilen, som vanligt :D
Gav henne nappen, vände på henne och sa "att det fortfarande är natt, älskling" och hon somnade om utan ett ljud. Sov vidare till 07 lilla älsklingen (:

Men nu sover hon igen sen en 45 minuter tillbaka.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.
Behöver åka till Netonnet iaf och köpa skrivarpapper, sen funderar jag på om man skulle ta sej en tur till Hulta på julmarknad. Hade varit mys!

Åh, på tal om julmarknad, va djag vill åka till Lisebergs julmarknad! De är så mysigt där!
Någon som varit där ännu i år eller som ska åka dit?


Kvällen 101126

Ja då har även denna dagen gått mot sitt slut. Är så fruktavsnärt trött. Isabell har inte varit på de mest strålande humör nu på eftermiddagen om man säger så "/ Ingenting har dugit, och hon har inte velat sova.
en vild gissning säger mej att det kan vara fler tänder på gång.

Idag, vart det inget besök iaf. Så dagen har varit otroligt seg och ensam faktiskt.
Skönt att veta att älskling ska besiktiga bilen imon, så nu har jag fått tillbaka min! ÄNTLIGEN!

Så har jag bokat jobb på måndag och tisdag nästa vecka. Dom ville ha mej hela veckan och jag skulle ringa om jag kunde lösa barnvakt för resten av veckan också. Är sugen på att jobba, men ändå inte hela veckan. Får se om det löser sig eller inte, annars så blir de som de blir. Tror dom är ganska så nöjda att jag åtminstone kan ta måndag tisdag. Skönt att få jobba dom två sista dagarna i november också. Ullared i December! :D
Underbaraste Charina ska hjälpa mej att vara barnvakt måndag och tisdag, blir nog kul för henne att leka med Ellinor, Alice och Linnea. :D

Nu ska jag gå och kapa mina naglar, dom har blivit på tok för långa nu, även om det tar riktigt emot att klippa dom! :( Älskar jue mina naglar! Men dom börjar bli otympliga nu, och börjar göra så smått ont.
Sen är det att slänga sej i soffan för heeeela slanten! :P

Bläh!

Usch, det är första advent i helgen, hjälp!
Kan inte fatta att detta året har gått så jäkla fort!
Och ingen lust har jaf överhuvudtaget att julpynta, blir nästan like kräkfärdig när jag ser att folk har satt upp julgardiner och stakar i fönstren! Undrar om jag kan slippa undan i år..?
Tror inte Daniel blir riktigt så lycklig då, men jag vill verkligen inte!
Kan man inte anlita någon till att göra det åt en? "/

Tycker det är så tråkigt att sstryka gardiner och byta ut alla lampor. Vet aldrig vart jag ska göra av allting så länge heller.. Yssa. Får ta mej en riktig funderare i helgen, för detta känner jag inte alls för!

Check, check, check!

Plockat undan i huset [x]
Vikt och lagt in tvätt [x]
Skottat hela (jävla) uppfarten [x]
Hämtat ved x3 [x]
Startat en maskin tvätt [x]
Ätit frukost [x]
Duschat och borstat tänderna [x]

Hatar verligen att skotta snö, men en positiv aspekt är jue att det är en jäkla träningspass! Fettförbränning på hög nivå :D Var nog där min motivation låg när jag gick ut! Haha.
Nu ska jag invänta att Isabell ska vakna, sen är det mer bus med henne, dax för lunch och sen komma Malin och Alicia!

Vad gör ni idag?

Morgon 101126

God morgon!
Isabell skulle, trots sin sena sänggång, upp klockan 06.30, hon är som en inställd klocka nu :D
Men vad bryr jag mej egentligen? Jag har legat sedan 05.30 och pött på en ruskigt trött sambo, som vägrade gå upp. Jag är van vid att gå upp vid den tiden nu, så jag är inte så trött längre. Isabell sover hala nätterna igen och man vaknar till synen av hennes underbara leende, så man kan inte vara trött och arg :D

Idag står det ganska så mycket å schemat. Det ska hinnas med att skotta, hämta ved, tvätta en maskin tvätt, busa med Isabell och sen kommer Malin och Alicia hit i eftermiddag och busar lite :D

Försöker komma på en lösning, ifall dom ringer ifrån Proffice idag och vill att jag ska jobba lite. Men lättare sagt och gjort när jag behöver ha en barnvakt på studs och ett sätt att ta mej fram och tillbaka till jobbet.
Får se om jag löser det på något sätt. Börjar bli riktigt retligt att tacka nej till jobb hela tiden nu.

Kärlek!


Kväll 101125

Och snart är det dags för sängen, är kanske något piggare nu ikväll, men klockan börjar banne mej bli sent!

Idag fick vi besök utav Alexandra och underbara Alvin, så söt! (:
Riktigt kul att se hur alla dessa småttingar börjar bli personer ifrån bäbisar och skapar sig sina egna personligeheter, härligt! :D
Sen var det bara mys hemma med busan, lite mat och lite nana och lite av varje :D
Pappa dök upp hemma vid halv 6 ungefär, lät Isabell sova ganska länge, eller sent, på eftermiddagen så vi kunde åka och handla lite mat. Gick jättebra, men halva Borås var jue (som ganska väntat) också och handlade.
La Isabell i sängen omkring halv 8, och vid 8 ungefär, hörde vi ett konstigt skrapande ifrån hennes rum! Med tanke på mina senaste mörkräddshistorier, så kan ni tänka er att huvudet gick på högvarv :P
Men väl inne i hennes rum, ligger en liten busa och drar fingrarna på sin mobil som sitter på sängen! Haha, en glad liten skit som inte alls tänkte sig sova! Skrattandes fick vi ta upp henne en stund, men gav henne lite välling igen vid halv 9 och stoppade om henne i sängen.
Fin besök fick vi omkring 9 sen också, Mogge med brodern Freddy kom på lite kaffe. Alltid trevligt det!
Så nu har dom precis dragot sej hemåt, och älskling gick till garaget (några timmar försent idag) och skulle slipa och bodda det sista. Sen klockan 10 på lördag ska den besiktigas! Underbart, min bil kommer tillbaka till mig! :P

Bra retligt idag igen. Dom ringer från jobbet, vill såklart att jag ska jobba. Men hör ganska snabbt besvikelsen i rösten, känns som att dom vet vad jag kommer säga numer. Riktigt retligt. Förklarar att jag är billös idag igen, det förstod hon och la på. Ringer upp ngon minut senare igen, och frågar om jag kan lösa det om dom fixar så jag tog mej till jobbet, men förklarade då att jag inte visste alls hur jag skulle ta mej hem. Återigen, en besvikelse i andra änden. Riktigt pinsamt nu. Kan lova att jag kommer jobba häcken av mej from nästa vecka om dom ringer. Kommer ta varje pass dom erbjuder mej nu ett tag framöver.

Ska ringa Försäkringskassan imon med tänkte jag och kolla över igen mina dagar, så jag inte har räknat fel eller något. Alltid lättare att prata med dom.

Nattinatti!

Morgon 101125

Jo, det slog mig lite granna igår, VARFÖR som jag var så ruskigt trött när köockan var 20 och jag knappt orkade stå upp. Den senaste veckan har jag käkat/druckit Naturdiet, frukt och kaffe mest hela dagarna (kaffet dock mest på morgon/förmiddagen). Igår var jag fruktansvärt less och trött på tillvaron, så suget efter godis blev enormt. Så åt smörgåsar på dagen (tillsammans med den onda o'boyen!) lite pepparkakor och på kvällen, chocklad och skumtomtar. Alltså, bara en massa onyttigheter! Och jag var totalt stendöd!
De andra kvällarna har jag mått bra, varit så pigg att jag nästan haft svårt för att somna!

Detta jäkla godis, de är då faen inte bra för någon! Nu är de bort med de igen och tillbaka med min Naturdiet. Har ingen frukt hemma bara, de är lite jobbigt "/

That's why! Helt sjukt, tycker nästan man borde bli pigg utav godis!
Nä, slut med det "goda".

Jag vet vad problemet är.

Varför jag är så trött idag!
Men berättar mer imon, för nu ska jag banne mej nana i sängen *gäsp*

Pussdå!

"/

Ljudet strejkar på min dator just nu, ogillas skarpt!
Men de är väl min vers att gå mot soffan då, så.

God natt!

Lite nya bilder (:

Morgonmys! (:

Så här kan man hamna om man flaxar med benen :D



Lycklig i hoppgungan! :D



TITTUT! :D


En uttråkad dag.

Men ändå är jag totalt slut och trött. Orkar knappt sitta upp.
Varit bara hemma idag, och ingen som haft lust att komma och hälsa på. Kul.
Inte gjort något speciellt idag då med andra ord.
Provade igen till mellanmål att ge Isabell gröt, efter ett par veckors uppehåll från det. Hon fick det tillsammans med lite mangopuré och det var tydligen underbart gott! Riktigt roligt när de är något som är så gott :P Sen åkte jag en snabbis till Tolkabro och fick paketen iväg skickade när Daniel kom hem, badade busan hemma sen och nu ligger hon och sover så gott.
Provat hoppgungan har vi gjort idag med, och det var verkligen kul verkade det som, underbart söt var hon! :P
Älskling är i garaget och jag ska snart dyka ner i soffan och antagligen slumra till lite :D

fick en bra klump i magen idag iofs. Dom ringde från Proffice, riktigt trevlig som han brukar, men när jag sa att jag inte kunde, då var han sur. Verkade det som iaf. Kan jag mycket väl förstå, har tackat nej en hel del nu det senaste pga snö, ingen bil eller ingen barnvakt. Känns verkligen inget bra, med tanke också på att jag tänkte jobbat ihop lite kronor till min Ullaredsresa nästa månad "/ De blir väl vad det blir.
Men får se till att jobba varje gång när dom ringer sen så fort jag fått tillbaka bilen.


Bilstol

Måste verkligen ha en ny bilstol nu. Isabell har börjat streta emot när man sätter ner henne i babyskyddet, precis som att hon vill sitta upp. Och trångt som satan är det också med overallen och allt.
Hittade en Akta Graco Duoflex XTPtoyland.se, och den blev jag störtkär i. Kostade 1895:- helt ny, men slut på lager. Mailade då och kollade när dom skulle komma in, och fick som svar 2-3 veckor och då var det inte säkert att det skulle vara det priset längre, då de var en kampanj. Då vart jag väldigt ledsen.
Men får väl kika vidare iaf.

Så svårt! "/

Att det ska vara så jäkla förbannat svårt att få sålt saker, usch jag blir så trött.
Vad ska man göra? Slänga nya saker istället?

Blir trött.


Min telefon, den är rolig den.

Helt plötsligt har den hittat alla nummer i telefonboken igen. Ha!
Undrar vart dom gömde sig under tiden :P

Gütten morgen :P

Ytterligare en natt till sovande historian! Helt underbart! Bortsett från att jag hjälpte henne med nappen omkring 01.30, men annars har det varit lugnt! Det gjorde jag också nog i sömnen, så de var inte så farligt :D
Men, börjar bli väldigt orolig för hennes bajs nu faktiskt. Det har tagit en knepig form och doft (ska inte beskriva det in i minsta detalj men.) och pratade med BVC igår och hon funderade på allt möjligt, men ingenting stämde riktigt. Men skulle avvakta och se iaf, om det blev bättre eller inte. Blev de inte bätter skulle jag ringa igen, annars kunde vi vänta tills läkarkontrollen på 6 månaders kontrollen. Spekulerar lite angående mjölkproteinet, om de skulle vara något som hon är allergisk mot, men samtidigt tycker jag att hon borde varit sämre med mer ont i magen. I vilket fall kan dom inte göra några tester i vilket fall innan hon är 6 månader. Men vill nog verkligen att dom gör det då, så man bara kan utesluta de.

Idag sov Bellis över igen, sov till 07 och missade pappa. Pappa vart lite ledsen för han inte fick sitt morgonmys, men så blir det jue faktiskt när man jobbar "/

Och här är man billös igen. Hade inte varit så jobbigt om de inte vore så att jag var tvungen att ta mej till Tolkabro idag, för att skicka paket sm måste gå iväg idag, känner mej ganska så rådlös, vet inte hur jag ska göra! Någon som är sugen på att komma hit och umgås med mej idag och kanske vill skjutsa mej dit en snabbis? :D *Blink blink* Haha.

Jag är verkligen seriöst sugen på sällskap idag, så har ni tråkigt, så vet ni vart jag bor! :D

Hello sunshine! :D

Eller njae. Kunde vart bättre väder. Jag är en människa som tycker att snön är mysig. Om man står innanför fönstren och tittar på den. Annars är de inte så värst kul. Kallt och blött, jobbigt att skotta, mindre vägar och folk kör som idioter och har ingen respekt för andra människor. Snön är helt klart opraktisk! Bläh.
Idag har jag varot nere i Skene och hämtat hem älskling, då hans bil nu är inlämnad. Hoppas den kommer hem snart och att den inte blir allt för dyr. Innan de var jag och sa hej på 7Eleven och hämtade lite latte, mumma dom där. Hos sötaste Johanna så klart!
Konstaterade å vägen hem, då Isabell vart hungrig som uträknat och jag satt i baksätet och häll flaskan, att hon måste ha det tänt när hn äter, annars går det inte. Hon är bra rolig!
Fast tror hon avskyr mörker generellt när man åker bil, verkar så iaf. Visst, hon somnar lättare, men är hon inte trött, då är hon bara vansinnig.

Mailade idag på en ny bilstol till henne, hittade en fräsch i Ulricehamn. Men då var den tyvärr såld, men hon hade visst en till som var likadan, som hon skulle maila bild på. Måste ha en annan nu, börjar bli riktigt trångt för henne i den stolen nu. Tycker synd om henne, för det ser verkligen inte bekvämt ut.

Så, imon är jag billös återigen. Älskling är ute och röjjer med den satans 740n, men den har jue alltid några satans överraskningar, så får gott se är den blir klar "/

Undrar om hon sover hela natten inatt igen, hoppas!
Ska iaf göra mitt allra yttersta för att inte ge henne någon mat nu nattetid, ska vänja henne av med det.

Någon som är sugen på kaffe i Varnum imon? Grymt sugen på sällskap iaf!

Julångest

Är det bara jag som i år har fullständig julångest, och som inte känner överhuvudtaget för att julpynta det minsta? Nu till helgen är det första advent, och alla pratar om hur dom redan börjat sätta upp saker eller iaf ska till helgen, usch! Har absolut inget som helst sug efter julen detta året! Absolut inte att julpynta och allt stök som hör till.
Tack och lov så ska vi inte laga någon middag i år, utan det blir till att åka runt och äta :D

Någon mer än jag som har ångesten över julen, eller tycker alla i vanlig ordning att det är såååå mysigt?
Någon som vill komma hit och julpynta åt mej? :P Haha.

Mörkrädd!

Det är helt sjukt faktiskt! Att jag vid denna ålder kunde vara mörkrädd och tro på spöken (: Trodde man bara gjorde sånt när man var liten :P
Fick för mej häromnatten när jag skulle gå ner till Isabell att jag gick igenom något/någon, skum känsla när man är nyvaken och knappt vaken. Fick även för mej att det var en gestalt som stod över Isabells säng och kollade på henne, inte att jag såg detta, utan inbillade mej det påväg ner för trappan! Haha.
Jag är rätt bra knäpp, ganska bra fantasi va? :D
Satt här vid datorn igår eftermiddag när Isabell sov en stund, hörde ett ljud som lät precis som att det slogs en kabel emot golvet. Så klart hade jag det släckt på hela övervåningen också!
Nojjig och nervös, reste jag mej upp, försökte leta reda på va det va, men hittade ingenting. Och Freja var ute, så inte kunde jag skylla på henne heller :P Så vet inte vad det var för något, men de mest logiska är väl att det var en mus eller nått. För idag har Freja faktiskt legat här upp hela dagen och natten och bara spanat och sovit omvartannat. Så de borde vara en mus. Eller? :D

Hej mitt vinterland!

Jaaa, sen ett par dagar tillbaka så hade jag och Charina bestämt att hon och lilla Ellinor skulle gå ut till oss från Rångedala. Men kanske inte i 6 cm snö! De var inte tanken iaf (:
Men Charina bestämde sej för att göra ett försök iaf, sagt och gjort, fram till slut så kom hon och jag mötte dom halvvägs. Sikket gympapass säger jag bara!
Dygnsura gick vi hem till mig, drack kaffe, myste med barnen och tjötade en massa skit :D
Underbart! <3

Idag är det "snöstorm" igen och jag tänker inte gå ut och gå idag :D
Blir mest att grejja här hemma för att sedan skicka iväg några paket, förhoppningsvis, reda ut månadens ekonomi och sedan fara ner till Skene/Kinna (vart han nu befinner sig) och hämta Daniel som idag lämnar in sin bil, så imon och kanske hela veckan är jag billös, igen.. För att den där jävla 740 ska vara så rutten "/
Men de blir väl bra de! :D

Vad hittar ni på i stormen idag?

En hel natt!

För första gången på 3 månader, så har Isabell sovit hela natten. Tro att jag var spänd, nojjig och nervös när jag vaknade när klockan var 05.30 i morses och insåg att hon inte varit vaken en endaste gång inatt eller igår kväll! Låg i sängen och började npjja till mej, men tänkte, äsch de är ingenting, 5 minuter senare var jag tvungen att kolla till henne! :D Då ligger hon, så som hon somnade igår, på mage och med täcket överdraget över huvudet :D Så hon låg som i en liten kojja :P
Så nu framöver, vaknar hon på nätterna så är de slut med nattmål, blir bara nappen i så fall.
Men man kan jue alltid hoppas att de fortsätter såhär nu! (Peppar-peppar)
De har verkligen inte varit en natt på över 3 månader som hon sovit hela natten, så detta måste vara på vägen mot något bra! :P

4 December - Julbord

Jupp, dags för årets första julbord, sketans skoj! MEN, till the issue.
Barnvakt? Vill jue helst kunna slappna av, dricka lite och inte bry mej om klockan, så de ultimata hade varit att lämna bort Isabell över natten, så jag slipper vakna av henne klockan 6.30 på morgonen.
Men när hon är alldeles till sig och hur ledsen som helst när hon bara är ifrån mej 3 timmar, hur ska det då gå en hel natt? Går det överhuvudtaget?
Är helt rådlös om hur jag ska göra, vill verkligen kunna gå på det och har riktigt kul!
Advise, anyone?

Kvällen 101121

God kväll alla där ute!

Idag har varit en dag som har varit full med städning. Drog igång ganska så med detsamma när vi gick upp idag (btw så sov Isabell till 8.30 idag, gött nöjd!) med att damma, torka och städa toaletten.
Tog sedan en liten paus och åkte till Dfors för att umgås lite med familjen Nord/Claesson, alltid lika trevligt! Åkte upp en sväng till Skenstaboden och deras julmarknad, men var så äckligt mycket folk, så blev ingenting inhandlat "/ Sen väl hemma igen så var det dags att dra igång dammsugaren och moppen i högsta hugg! Så nu är det ganska vackert här hemma igen (: För stunden!

Imorgon blir det till att möta upp Charina halvvägs till Rångedala för att sedan gå tillbaka hem igen och dricka lite kaffe! Om nu de inte drar in en jäklans massa snö inatt, för då förstör de alla planer "/
Efter det har väl inte dagen en massa att erbjuda skulle jag tro, måste åka och köpta lite mer välling till Isabell, för de orkar jag inte göra ikväll. Sen får vi väl se hur det blir me jobb i veckan, skulle helst vilja jobba en massa, så de blir fina pengar i december, men de va de där med barnvakt igen. De växer knappast på träd..
Vi får se!

Nu ropar soffan på mej, de är jag banne mej värd!



Uttråkad like hell.

Jupp, idag har vi varit i stan, eller Verktygsboden, så Daniel har fått köpt lite grejjer till sin bil.
Sedan kalajs hos hans mormor då hon fyller 81, grattis :D
Nu är vi hemma, Daniel mekar bil, då den måste bli klar innan tisdag, för han ska lämna in sin firma bil och då måste han ha den. Och de var jue tydligen inte lite jobb med den "/
Bellis sover, och jag har inga idéer på vad jag ska göra, orkar knappt göra nått heller.
Känns som att de aldrig är någon som har lust att komma hit heller, riktigt kul.

Men, jag sitter här iaf, om det, OM det är någon som har lust att kika ut.

Tooodelo.

Bloggdesign!

Någon som kan tipsa om någon som gör bloggdesigns?
Vill ha en personlig sida som inte är som alla andras och som återspeglar mej :P

Fusk på hög nivå "/

Jäklar vilket dåligt samvete som jag får på en gång, samtidigt som de konstigt nog inte känns ändå.
Daniel är inte hemma och den goda Marabou mjölkchocklad kakan som jag köpte till honom idag har jag tyvärr smakat på. Illa.

Fruktansvärt dålig karaktär "/

Mot sängen nu, kolla lite TV och somna gott tror jag :D

Förbättring?

Ge mej gärna konstruktiva tips och råd på hur jag kan förbättra min blogg?

Bara jag?

Som är totalt ointresserad utav Idol detta året?
Missat varenda avsnitt i år tror jag "/

Ensam med en jävlans massa tankar

Ensam hemma och busanbell sover så himlans gott, vart tvungen och gå in och bara titta på henne ett par gånger! Hon är jue så fin :D Börjar lägga sig själv till rätta i sängen nu har hon tydligen börjat med, den lilla söta. Så nu hittade jag henne sovandes på sidan ist för magen, mammas älskling <3

Tänker och tänker, så de har blitt ett par inlägg idag.
Älskling är iväg och skulle byta vinterdäck i Bredared, men kom inte längre än Fristad så en räddande ängel i nöden kom till undsättning! Tack Jensa (:
Ätit kyckling och sallad idag med fetaost, underbart gott. Varit och gått en jumbopromenad med Alexandra idag med, behövdes sannerligen. Och nu känns de ändå inte bra att jag har ätit "/
Imon är det kalajs för Daniels mormor fyller 81, och då är det smörgåstårta. Och jag med min karaktär borde hålla mej därifrån helt och hållet, men de är jue bra ofint.
Och inom ett par veckor blir det julbord och sen jul. Hur ska detta sluta?
Vill och måste verkligen gå ner i vikt. Men de löser sig nog.

Tänker på människor jag är besviken på, saknade människor, gala tider, nya tider. Tankarna snurrar runt och runt. En sån kväll idag bara.

Är så trött på att vara arg på människor nu så de inte är sant, men har svårt att blocka all jävla negativt energi som det ger mej. Men arg, det är jag iaf.


Zumba & Bugg.

Seriöst och sinnesjukt sugen på det just nu.
Att bara börja dans, vara galen och få ur mej en massa negativ energi och bara må bra och vara glad igen!

Bra tips på platser och priser eftersökes galet! :D

Kul.

Att min telefon har lyckats att radera telefonboken på helt egen hand "/
Inte riktigt så mycket kanske..

Can't get enough..


Nått annat som också faktiskt får mig att må bra.

Alltid fått det. Ingenting slår ballader från 80 och 90-talet, ingenting.


Fränaste kvinnan i världen! (:

Hon kan vid vilken tidpunkt i livet som helst lysa upp dagen och allt mörker blåser bort för stunden!

Bästaste konserten också! :D


Är så förbannat jävla

arg på hela denna förbannade värld och invånare just nu så de liknar ingenting.
Att allting ska vara så jävla svårt och jobbigt hela tiden är fantastiskt otroligt!

Har aldrig någonsin känt mej mer ensam eller utlämnad än nu.

Tack?

Morgon, morgon..

Usch, är helt totalt slut idag.
Har under en veckas tid försökt att gå ner i vikt litegranna och visst, -2.5 kilo på 6 dagar är inte dumt, men ack så trött jag är. Imorgon ska jag börja äta lunch eller middag igen och det ska bli underbart. Känner mej väldans tom på enerhgi just nu. Hoppas bara att man kan fortsätta gå ner i vikt, visst inte så mycket under en vecka, men kanske 1 kg/vecka? Ahja.

Igår så var vi i stan och handlade lite granna bara, sen till BVC för vaccinering och den vanliga vägningen och mätningen. Hon hade gått upp 480g på en månad, ganska okej, men jag är ändå inte riktigt nöjd. Får se hur de blir framöver. Sen vart de bara hemåt och ingenting. Somnade på soffan vid 21 eller nått. "/
Sen upp till falsk alarma klockan 02 med Isabell, för när jag kom ner så sov hon så gott så!
Men upp igen klockan 04 och hon sörplade i sig nästan hela flaskan med välling. Så, så äckligt kanske de inte är ändå! (: Så när hon ska äta sen så är det dags för majsvällingen, ska se hur de går med den! :D

Vid 9.30 ungefär dyker moster Jenny upp och dricker lite kaffe med med, sen vid 11.30 nånting ska jag åka till Anna och dricka lite mer kaffe! :D Haha. 
Sen får vi väl se om dom ringer från Proffice idag, har fått tacka nej en massa gånger för Isabell varit sjuk och jag inte haft nån bil, men idag måste jag ta de om dom ringer.  

Vi får se! Vad ska ni göra idag? (:

Tips ang välling!

Någon som har ett bra tips på hur jag lättare kan få Isabell att gilla välling?
Har nu i 5 kvällar gett henne God natt välling, Mild havrevälling i hopp om att hon ska sova bättre på en mättare mage, men hon verkar inte tycka om vällingen, för hon ger det ett par sugtag och sen vill hon inte ha mer. Men samtidigt så somnar hon väldigt fint. Men vaknar åtminstone en gång på natten och då värmer jag vällingen och ger henne igen. Skam den som ger sej! :D
Tänker inte dalta med henne och byta mat bara för att hon inte gillar den direkt, kan jue inte låta henne bestämma, då kommer de aldrig funka med nånting!
Imorgon ska jag ge mej på Majs Vällingen på dagtid och hoppas att hon kan äta den istället för ersättningen.
Får se vad hon tycker om den.

Men vill mer än gärna ha tips på hur jag kan få i henne mer välling kvällstid så hon förhoppningsvis sover bättre om nätterna. (För allas vår skull!)

Förbannade mat och vikt!

Den senaste månaden eller två har folk varit väldigt duktiga på att säga till mig att jag inte ska oroa mej över Isabells mat och bla bla bla.
Men hur jävla kul är de när man går på kontroller och hon knappt går upp nånting?!!
Så hur JÄVLA LÄTT är det att inte oroa sej och stressa över de då?

Visst, hon har varit förkyld och fått tänder och därmed ätit dåligt, men WTF?!

Kan inte låt bli och oroa mej, hoppas de börjar vända snart, för annars vet jag fan inte vad jag gör!

Nya pics



Första smakningen utav Biffstroganoff (: Gott var det!
(Nu har vi bytt till hård haklapp)

Håller lite föredrag för pappa! (:

Blivande bästisarna (:



Mammas kärlek <3


Låång dag igår.

Känns verkligen i hela kroppen, känner mej helt slut!
Dagen började med en promend klockan 08 till Rångedala, det var en upplevelse att gå dit ut, men absolut inget jobbigt :P Sen var de en massa mys med Charina och Ellinor. Blivande bästisarna som sagt, Ellinor och Isabell :D
Sen vid 12.30 var det dags för promenad hem igen för att bara byta byxor i princip och sätta sig i bilen igen. Då for vi ner och mötte upp moster JennyIkea Bäckebol, ja man skulle jue vara miljonär!
Men fick köpt lite småprylar till Bellis rum som jag velat ha länge, men som jag alltid glömmer när jag är där! Så jag ska ut och rota i garaget strax för att se om det finns en skruvdragare och ett vattenpass så jag kan sätta upp hyllor! (:
Sedan for vi ut till Koffe och David och min premiärtitt på deras hus! Synd bara att jag inte kunde stanna längre, men de var en ganska lång tur dit och Isabell sov inte så mycket, så hon var inte på bästa humör.  Så fick väldigt tidigt åka igen. Vid 19.15 var vi på vägen igen och runt kvart i nio landade vi hemma och Bellis sov vidare i sin säng. Har fått gå upp och ge henne mat vid 01.30 tiden i natt bara då hon inte ville ha någon mat igår innan hon la sej. Annars har natten varit lugn :D
Men jag är helt slut idag, riktig tuff dag igår.

Idag blir de nog att röja lite grann här hemma, hade verklgen behövt och städa, men orka! Hemhjälp, tack! :P
Sen blir de kanske en tur till staden köpa lite kartonger och så, kanske en fika med Jenny och vänner och sen till BVC för 5 månaders kontroll på vaccinering "/
Och inatt har vi nattgäst, trevilgt att ha lite sällskap imon bitti när man vaknar! :D

Framsteg kanske..

Jo, Bellis somnade ganska så snabbt och gott igårkväll. Hon vaknade till omkring 22 tiden tack vare en hostatack, men efter lite kramandes så sov hon igen.
Men sen vaknade hon till något senare igen, fick då lite till välling och hon sov vidare.
Hon har ännu inte riktigt vant sig vid vällingen, så hon äter fortfarande lite småkasst innan hon ska nana, men de får bara bloi en vanesak känner jag, kan inte dalta och byta maten. De är ingen lyx hon får vänja sej vid!
Sen vaknade hon 04.30 igen, låg i sängen och var klarvaken, men ack så tidigt att gå upp kände jag. Värmde till välling igen och fick i henne. Och hon sov vidare i två timmar till.
Framsteg får jag nog säga! Men blir nog riktigt bra om hon bara kan äta mer välling innan hon sover, då tror jag hon slutar vakna helt på nätterna.

Nu är de strax dax för en dusch som sedan följs av en promenad (i regnet, så varför ska jag egentligen duscha innan? :P) till Rångedala för massa mys (:
Vidare i eftermiddag är de lite osäkert ännu, antingen om dom ringer om jobba, får jag nog ta de, annars blir de att bränna ner till götelaborg och träffa Moster Jenny :D

Vi får se hur det blir!

Och imon är det BVC dags igen, är supernervös att hon inte gått upp i vikt igen som hon ska, men denna gången känns de ändå som de finns ursäkter. Förkyld och två tänder.
Även dags för andra dosen av vaccinet, kul at hon eventuellt ska må dåligt i morgon eftermiddag då "/ Uscha.
Blir väl bra de med.

Update.

Var ett par dagar sedan jag skrev nu, vet inte varför, nog bara inte känt för det mest.
Känns som att livet att ställt sig lite på kant igen. Tror att jag har "tvingat" i Isabell mat när hon inte varit hungrig och därmed allt krångel. Hon har aldrig riktigt fått berättat att hon är hungrig, utan jag har mest gått efter klockan. Det lilla kontrollmonster som jag är.
Men nu sedan i fredags försöker jag låta henne bestämma när hon ska äta. Riktigt jobbigt faktiskt. Men hon måste jue lära sej. Något försent dock, men ändå.
Så de är lite uppochner just nu tycker jag. Men de blir nog bra tillslut.

Sen har hon sedan fredags natt sovit i sitt rum. Fungerat ganska så bra får jag nog säga. Var uppe och sprang (lite jobbigt faktiskt att hennes rum ligger på nedervåningen) en 3-4 gånger och gav henne nappen och lite mat. Har börjat ge henne välling på kvällen, har inte varit superpopulärt, men de ger jag mej inte med!
Natten till idag vaknade hon först 03.30 (somnade 19), så framsteg får jag nog säga. Sen sov hon vidare till 06.30, även det framsteg då hon annars i vårat rum vaknat mellan 05.30 och 06 nånting.

Pappa sover fortfarande och Bellis sover igen nu. Lite uttråkad idag, men blir nog mest att bara vara hemma idag. Var i stan igår och skulle hitta en farsdag present, men var verkligen lättare sagt än gjort, och Isabell var i slutet inte på sitt finste humör, så åkte hem utan present. Så känns väl sådär idag. "/
Tack och lov så är inte pappa Daniel überkänslig över presenter, nog mest jag som "tar illa upp" att jag inte har en present.

Hur firar ni alla farsdag idag?

Ny dag..

Och inga direkta nya utmaningar idag inte. Kul.
Sitter här och är ganska så bra uttråkad och bitter, så ursäkta.
Utan bil, har suttit hemma hela veckan ensam. Bortsett från i måndags då Johanna var ute på fika och jag fick åka och handla lite. Annars, helt ensam.
Blir till att bli helt ensam idag och imon också. Kul.
Vågar mej knappt ut på promenad heller, men funderar nästan på att göra det ändå. Vägarna är mindre här ute nu och de känns som folk kör ännu mer som idioter när snön har kommit. Så får se hur de blir.

Ahja, alone in Varnum. Bläh vad tråkigt.

Blogglovin

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2050000/mammajeanette?claim=psr6sc69tyb">Följ min blogg med bloglovin</a>

Ingenting varar för evigt?

Och så tog jag tillbaka min Facebook. Knappt tre dagar utan och nyfikenheten tog över totalt.
Tror inte jag var speciellt saknad dock, men nyfiken som jag är så måste jag tillabaka :D

Sjukt, sinnesjukt..

Städa?

Kan någon komma och städa mitt hus åt mej? Suck.
Avskyr när det är stökigt och skitigt på golven och dammigt överallt, men är så less på att städa. alltså, jag kan gå och småplocka hela dagarna, men att börja damma och dra fram dammsugaren är riktigt jobbigt.
Tänk om man hade råd att anlita någon till att komma och städa. Vad gott de hade varit!
Kanske skulle fundera seriöst på de när man börjat jobba igen sen? (: En offert kan man jue alltid ta! Haha.
Vi får väl se hur de blir med den saken :P

Mommys love <3






Duktigt orutinerat!

Haha, ganska klantig känner jag mej just nu. De är November, man visste att snön kunde dyka upp precis när som helst, och nu är de säkerligen 20 cm som ligger på backen.
OCH våra utemöbler mm står fortfarande ute, ganska klantigt, eller hur? (: Haha.
Man kan jue hoppas att det ska töa lite grann så de blir lättare att få in dom, yeahright? :D Lär jue inte hända!
Så blir väl att bita i de sura och gräva fram dom och ställa in dom.
Problemet är att Daniel har ockuperat förrådet med sina jobbgrejjer, så de är lite svårt att ställa in dom för tillfället. Så först får man börjar röjja där, kul.

Ahja, de måste jue göras iaf, men duktigt klantigt och orutinerat! :P

God morgon..

Har faktiskt varit ytterligare en natt som Isabell sovit ganska så bra!
Dock somnade jag på soffan igår och vakande klockan 24, då var det dags för lite alvedon och mat på en gång. Men sen sov lillan ända fram till 05.08 utan ett pip. Sen låg hon på rygg och pratade så glatt!
Vet inte riktigt om jag tyckte de va superskoj att gå upp  så tidigt, men de gick inte att få henne och somna om så de var bara att gilla läget. Så här dricks det kaffe! :D
Hoppas att det kanb fortsätta bra nu, men verkar som att den värsta förkylningen är på väg bort faktiskt. Så ska nog till helgen tänker jag prova att hon får sova i sitt eget rum, då jag har börjat fundera starkt på om de handlar om vi stör varandra på nätterna. Vi får se, man kan alltid prova iaf.

Idag blir vi hemma, känns välsådär, men har man ingen bil så har man ingen bil "/
Älskling kommer iaf hem och hämtar oss efter jobbet då jag måste köpa kartonger och skicka saker som jag har sålt på Tradera.se (:

Är det någon som är kaffesugen, så är det välkommet att komma ut! :D

Facebook abstinens

Helt sjukt, man är jue fan ta mej beroende på riktigt!
Har saknat FB idag och har funderat på att starta upp den igen, men varför?
Finns jue faktiskt ingen riktigt bra anledning till varför alltså..

Men de är sanneligen sjukt att man kan ha abstinens (typ) efter de.

Jag SKA INTE starta FB igen. Inte nu åtminstone. Kommer kanske till insikt ju mer dagarna går att de verkligen inte är nånting bra me den jävla sidan. Men alla har jue den.. Men NEJ!


En snöovädersdag idag

Ja, det ahr väl knappast undvikit någon att vintern nu har kommit.
Men det roligaste är att jag var vaken natten till idag omkring 03, då var det inte en flinga på marken, 3 timmar senare var det flera centimetrar! sjukt, vad fort det kan gå.
Iaf, Daniels bil startade precis i morses, han åkte, och vände igen. Var ingen idé att bege sej ut på vägarna när han bara har sommardäck på bilen. Så istället fixade mitt lilla hjärta däck till moi istället, så nu har jag däck, men inte han. Det negativa utav de är att han nu får ha min bil i några dagar innan han kan fixa däck till sin. Jaja, man kan jue inte få allt.

Isabell är fortfarande sjuk, men det känns som att det kan vara på bättringsvägen nu, hon har dock varit ruskigt kinkig idag och jag har kanppt kunnat sätta ifrån mej henne alls. På köpet är hon ordentligt hes också, så att låta henne skrika skär ännu mer i hjärtat än normalt "/
Natten till idag sov hon faktiskt riktigt bra för en gångs skull, underbart. Var väl en ganska så vaken och livlig period i sängen mellan 01 och 02.30 ungefär. Men innan dess och efter det så sov hon så gott.
Köpte nya näsdroppar till henne igår med. Har andvänt mej av Renässans droppar innan, men fick tipset på apoteket att ge henne Nezeril istället, och det har faktiskt verkat som att det gjort susen. Känns som att det rensade upp näsan ordentligt.

Så blir väl antagligen inte mycket till jobb i veckan, då jag varken har bil eller barnvakt. Men hoppas att dom kanske skulle kunna ringa och vilja att jag jobbade i helgen istället, då hade jag varit riktigt lycklig :P Vi får väl se vad som blir. Dom har inte ringt mej på två dagar nu iaf.

Så någon som är sugen på en kaffe och kanske en snöpromenad, så är ja hemma och kan inte ta mej någonstans, så lite sällskap hade varit underbart! :D


Sleepless in Varnum "/

Dom två senaste nätterna har varit totalt sömnlösa och jag vet knappt vad jag heter längre.
Visst det hör till med att vara mamma, I know! Men de är en sak att gå upp och amma/ge mat eventuellt byta blöja och sen lägga barnet i regel igen. Men en annan sak är att vakna varje timma, utan överdrift, och ge nappen alternativt gå och värma mat och ge alvedon. Och hålla på så varje timma HELA natten.
Detta har börjat redan en timma efter att vi har lagt henne nu på kvällen och sedan fortsatt då i regel i 10-12 timmar tills vi går upp på morgonen.
Hon är just nu förkyld och antar att det är därför, för låter jue som hon inte riktigt kan andas genom näsan men kan ändå inte sova utan nappen, tufft dilemma!
Så jag har de senaste nätterna inte sovit många timmar och jag känner mej helt slut!

Hoppas bara att detta kan ta slut snart, för tålamodet är knappast på topp under dagarna.
Önskar verkligen att det bara hade funnits någon som hade kunnat ta henne ett par timmar så ja hade fått sova en stund. Ahja, bara att bita ihop, de kan väl bara bli bättre?

Facebook

Kan tänka mej att det finns några som kanske märkt att jag är borta från FB och som kanske undrar varför. Jag tog bort min Facebook igår (läs söndag), bara pga att jag är förbannat trött på den. Man ägnar en hel jävla massa tid där, men av vilken anledning egentligen?
Läser skvaller och vad alla gör. Känns som man hörs mindre och mindre numer bara för att man ändå alltid får reda på allt på FB.
Får väl se, min nyfikenhet kommer säkert dra mej tillbaka, kanske inom en vecka, vem vet.

Vi får se!

hatarvärdelösjobbfikanatten.

Hatar att man ska behöva ryka ihop över småsaker och att det ska göra att man blir ledsen. Så nu känns denna dagen lagom förstörd.
Det bästa med denna morgonen är att höra ljudet av Isabells röst, de är underbart.
Men vill bara gråta och känner mej inte värdig någonting.

Idag blir det troligtvis jobb, dom ville nog ha mej idag igen.
Igår var en riktig lost dag där uppe faktiskt. Kände mej helt snurrig och borta, körde in i saker och välte en pall. Tur att det finns "gentlemen" till att hjälpa en att packa upp pallen igen. NOT. Tre gammelgubbar strisar bara förbi mej och flinar lite hånande. Tack och lov för min gamla klasskompis Niklas, han var en räddare i nöden, de hade annars tagit mej en bra stund. Var så trött igår så jag visste inte nått.
Hoppas att de kanske blir bättre ikväll iaf. Ska be Proffice om en jacka idag med iofs, frös nått djuriskt där uppe igår så fick låna en DHL jacka, men man ska väl inte behöva låna sånt eller?
Måste ändå lämna in papper från polisen hos Proffice på mitt registerutdrag, så hoppas jag kan hämta upp en jacka samtidigt då.

Innan det, så blir det fika i Rångedala hos Charina, de ska väl hinnas med, även om det kanske bara blir en snabbis. Beror lite på hur Bellis sover nu på förmiddagen.

Natten i natt har varit okej faktiskt, gave Isabell lite alvedon och mat vid 02 och sen har hon mest sovit faktiskt, några grymtningar och så, men inte mycket mer.

Yeeey!

Nu ringde dom från Proffice och ville att jag skulle jobba ikväll, yeey! :D
Kul och höra att dom hade varit "grymt imponerade" utav mej och frågade speciellt efter mej! *Klappa på axeln*
Riktigt kul och höra när man bara varit där en gång :P
Så klockan halv 3 lämnar jag Bellis hos mamma och tack och lov så jobbar pappa i stan i dag och hämtar henne då strax efter 4.

Så får ringa mormor strax och föreberda henne och skriva lite instruktioner inför eftermiddagen/kvällen.

Febrig natt "/

Började natten igår med att Isabell redan första gången hade vänt på sig i sängen klockan 21.30 ca och var inte så nöjd med de. Vaggade henne till sömns och hon somnade om för att sedan vakna vid 24 igen.
Jag skulle ha haft en massa förberett innan jag la mej, som alvedon jämte sängen och en flaska mat redo i kylen. Men trött som jag var så somnade jag i vanlig ordning i soffan :(
Så när hon vaknade klockan 24 så var ingenting i ordning och hon var inte lycklig. Så sprang ner och fixade alvedon och gav henne, och hon somnade om i ca en haltvimma till "/ Sen fick fixa lite mat till henne, hon åt och somnade igen. Fick även hämta en tunn filt till henne, för hon kunde inte sova under sitt täcke, hon var verkligen kokhet. Vaknade väl klockan 03 igen och hade vänt på sig i sömnen. skönt ändå, för hon är inte speciellt arg när hon gör så, utan mest en lycklig skit som pratar och skrattar. Men vete skruttan om jag tycker de är så skoj klockan 03.. "/ Då kände jag också att hennes temperatur hade gått ner, och hon var i ganska normal temp. La över hennes vanliga täcke igen då, för då kändes hon nästan lite kall..
Men vaggade henne till sömns igen iaf och hon sov faktiskt till klockan 6.30 när pappa skulle gå upp till jobbet.
Får se lite hur hennes temp går upp idag, förhopningsvis inte så mycket.

Hoppas!

Att Proffice ringer och vill att jag ska jobba ikväll :P

En febrig dag :(

Märkte idag när jag tog upp Isabell efter att hon sovit sin stund på förmiddagen att hon kändes väldigt varm, tog tempen på henne, och den stod på 39,3. Inte allt för roligt. Har varit en ledsen och orolig liten Isabell idag, fått sig lite alvedon och sovit någorlunda ändå. Tog tempen igen efter att vi badade nu på kvällen och den stannade på 38,7, en liten sänkning iaf.
Sablans tänder som ska bråka. Hoppas att dom kan slå igenom ganska så snart. Tror att det kommer bli en ganska så orolig natt för henne, verkar redan ha börjat faktiskt "/

Fundilulerar..

Finns det någon möjlighet att banta bort 15 kilo på 2½ månad (11 veckor) utan att gymma och totalt svälta sej?
Jobbigt att det ska vara jul nu med också.

Någon som har något bra tips? Alla tips är mer än välkomna!


Jobb! :D

Strax efter klockan 11 igår förmiddag ringde telefonen, jag hade precis tagit upp Bellis, höll på och byta på henne och skulle strax ge henne lunch. Då ringer Anna från Proffice och undrar om jag kan jobba på studs! Komma in klockan 14 och skriva kontrakt samt få kläder och börja jobba klockan 15.
Ringde till Daniel och ringde sedan till min mamma. Åkte in för att hämta mamma hemma så hon kunde vara hemma med Bellis tills att Daniel kom hem och åkte sedan tillbaka till stan och skrev kontrakt och grejjer :D Sen var det bara att packa sig in i bilen och åka upp till DHL och köra lite truck. Herregud vad ovant det va! Men en liten stund senare så kom jag in i det. Trött i ryggen och knäna jobbade jag mellan 15-20, riktigt skönt att komma iväg, samtidigt som jag saknade Bellibus hur mycket som helst "/ Men det gick ganska bra hemma med mormor och pappa. Så sen hem och hämta mamma, då hon var förkyld så orkade hon inte sova över, så fick köra hem henne och handlade på vägen hem. Väl hemma 21.30 helt stendöd och äta lite mat.

Gott att veta att man kan tjäna lite extra pengar!
Idag är det VAS (Vård av sjuk sambo), han sträckte nacken igår, så han hade så ont idag att han inte klarade gå till jobbet stackarn.. "/
Annars blåser det till max ute idag, och jag hoppas faktiskt att dom ringer från Proffice idag igen, hade passat ganska så bra med tanke på att han är hemma idag. Får passa på och jobba när man kan, nästa månad är de jue jul, och då vill man definitivt ha extra pengar i fickan!

tröttochontihuvetidag.

Var precis som om någon drog ur ventilen ur mej igår kväll. Blev helt slut efter en dag med rensande, promenad, laga mat och klippa älskling. Så klockan kvart i 8 somnade jag på soffan och märkte inte ens att älskling kommit in från garaget och satt sej jämte mej i soffan "/
Verkligen trött på att vara så trött nu.
Sovit lite halvkasst inatt med, Bellis ska jue bara hålla på och vrida och vända sej från 03 ungefär varje natt "/
Måste vara dessa jäkla tänder som bråkar så om nätterna, sen klart att hon tappar nappen och inte själv kan sätta i den ordentligt ännu.
Insåg igår att det inte är en tand som är på gång, utan TVÅ! Så tro fan att de kliar i munnen. Tycker dock att hon inte är sååå speciellt grinig som man kanske kunde tänka sej, tack och lov. Hoppas att dom kommer upp snart.

Röjde som en idiot hemma igår, hittade en massa "bra-och-ha" grejjer som jag bara kan sälja. Men insåg att jag nog hade lite för lite saker för att ägna mej åt en loppis.. Så nu ser huset ut som ett bombnedslag, hatar det! Men de är jue min egna röra, så vad ska man göra..?

måndagidagochdetärmulet. "/

God morgon världen!
Ser ut att som vanligt bli en ganska så mulen och regnig dag idag.
Idag är ingenting riktigt definitivt bestämt, kanske ska ta en promenad till Rångedala och till Charina och barnen och kanske kommer Tini ut i eftermiddag. Oavsett, så blir det en promenad idag iaf. Hur, var och när det får vi se sen.

Gårdagen tillbringades en stund i Knalleland tillsammans med Mela, Mattias och lilla Amanda. Hitta igen en massa massa fina saker som jag inte hade pengar till :( Miljonär skulle man va!
Sen brummade vi vidare till Jkpg till Biltema och Jula, hann precis in på Biltema innan dom stängde, fick faktiskt fjäska med Securitas vakten att hon skulle släppa in mig, för jag skulle ha en klocka, som jag ändå inte hittade "/ Tror inte att det är meningen att jag ska ha en sån..
Shoppade sen massa arbetsgrejjer till Daniel på Jula, och jag köpte ett riktigt oversize regnställ till mig, kan bada i de, haha, och en hårtrimmer till Daniels hår, så nu ska det experimenteras (:

Får se hur dagen blir idag, någon som annars är sugen på att komma ut och ta en going promenad med mej, är mer än välkommen! (:
Nu ska jag mysa lite med min operasångerska, som btw väckt mamma genom att ha återigen vänt på sej och låg och tjattrade i natt (: Innan hon ska nana en liten stund. Då ska jag passa på att hämta en massa ved och duscha.


RSS 2.0