Tips ang välling!

Någon som har ett bra tips på hur jag lättare kan få Isabell att gilla välling?
Har nu i 5 kvällar gett henne God natt välling, Mild havrevälling i hopp om att hon ska sova bättre på en mättare mage, men hon verkar inte tycka om vällingen, för hon ger det ett par sugtag och sen vill hon inte ha mer. Men samtidigt så somnar hon väldigt fint. Men vaknar åtminstone en gång på natten och då värmer jag vällingen och ger henne igen. Skam den som ger sej! :D
Tänker inte dalta med henne och byta mat bara för att hon inte gillar den direkt, kan jue inte låta henne bestämma, då kommer de aldrig funka med nånting!
Imorgon ska jag ge mej på Majs Vällingen på dagtid och hoppas att hon kan äta den istället för ersättningen.
Får se vad hon tycker om den.

Men vill mer än gärna ha tips på hur jag kan få i henne mer välling kvällstid så hon förhoppningsvis sover bättre om nätterna. (För allas vår skull!)

Kommentera här
Postat av: camilla

om du är för hård och tvingar henne finns risken att du får problem i framtiden för att mat har blivit en dålig upplevelse för henne, för melwin funkade inte heller mild havrevälling fick vänta tills jag kunde ge han majsvälling och så ville han ha vällingen kall.

2010-11-17 @ 07:54:59
Postat av: Jeanetteee

Tvinagr gör jag inte, jag ger henne bara inga fler alternativ att välja mellan. Men har också sagt att om hon inte börjar äta den inom en vecka så får jag byta till något annat. Men de är jue en helt ny samk att vänja sig vid och de är klart att de inte alltid händer på en dag när hon ätit ersättning under 5 månader.

2010-11-17 @ 09:10:20
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0