Riktigt kass uppdatering!

Ledsen för en väldigt kass uppdatering de senaste dagarna, men har varit allt annat än enkelt att sitta vid datorn faktiskt.

Verkar faktiskt att utvecklingsfasen äntligen har gett med sig (peppar-peppar), istället har Isabell fått sig en rejäl förkylning, med feber, snuva och hosta "/ Den kom med besked i torsdags kväll, och sen dess har det varit en massa prövningar "/

Åkte och storhandlade i fredagsmorse och trotsade baskiluskerna, och det gick riktigt bra ändå. Märktes att det var löning då, då det ändå var fullt med folk trots att klockan bara var 8 på morgonen!

Fick ett underbart besked där på morgonen också, att 03.32 på fredags morgonen, hade Helen och Henrik blivit föräldrar till en söt liten dotter, stort grattis till er! <3

Omkring klockan 11 kom käraste syster Jenny på besök, fika och lunch och en massa tjöt. Trevligt!
Isabell var så trött att hon somnade pladask bara sittandes i mitt knä, inte likt henne alls!
På kvällen var de lugnt, försökte att få Isabell till att sova, inte det allra lättaste just nu, och ett riktigt tråkigt samtal fick jag dessutom ta emot.

Tänker på er alla, vet hur ni mår och jag beklagar allt! <3

Åkte ner till Roasjö på lördagen och tillbringade hela dagen i stort sett, då Daniel skulle riva ner sin växellåda på Reanult-helvetet. Sen hem, och än en gång försöka få sig en lugn natt. Lättare sagt än gjort!
Spenderat ett par nätter nu på soffan tillsammans med Isabell "/

Igår var det en i stort sett lugn dag, Daniel gjorde ett sista ryck med bilen och Isabell passade på att sova 2½ timma på mej i soffan "/ Sen var hela dagen i lugnt tempo.

Idag var tanken att vi skulle åkt till Charina, men i samma stund som jag skulle gå ut och starta bilen, insåg jag att Daniel ha med sig nyckeln "/ Och endast en nyckel det finns! :(
Hade det inte varit för snön, så hade jag gått ut till henne. Ah, nu får denna jävla snön försvinna från gångbanan mellan Varnum och Rångedala iaf! Banne mej! (: Då blir det bara promenader dit ut :P

Så det blev en städadag idag ist, ser ut som självaste fan här hemma med all ved och skit. Men börjar kanske få fason på det hela, och en jävlans massa tvätt ska också tvättas "/


110223 - Night time

Har varit en riktig hemmadag idag, då vi inte haft en bilstol fast i 740, så har det fått bli så.
En ganska så bra dag får jag faktiskt säga, Isabell har varit ganska så medgörlig (: Vilken skillnad det har blivit på henne sedan hon lärde sig och krypa. Humöret är otroligt mycket bättre när hon kan ta sig fram och röra på sig. Jag längtar tills att hon kan gå, har jag hela tiden gjort. Bara för att hon ska vara mycket gladare, nöjdare och mindre rastlös i min famn.

Hon har sovit dom gångerna som jag har lagt henne, och lagom tid. Hon har ätit ordentligt, bortsett från vällingen till läggningen nu då.

Gav mej på ett försök till att sätta in den förbannade stolen innan med, drog till Dalsjöfors för att få ett "expert-utlåtande" utav Morgan (: Visade sig att jag inte hade fått den helt rätt, men nu sitter den det, efter lite finjusteringar utav Morgan! TACK! :D

Nu sover Isabell, får se hur denna natten ter sig, vågar inte hoppas på någonting.
Och nu kom älsklingen hem! <3

Ingen snö!

Som besatt kollar jag varje dag SMHI.se, och bara hoppas att dom ska visa regn och plusgrader. I ett par dagar nu så har dom visat snö och en massa minus mot slutet av veckan, men inte udag, så glad jag blir!
Men inte heller några plus "/

Det kan jue ändras igen, men hoppas verkligen att det blir plus snart, detta är jue för f-a-n deprimerande!

Vet inte vilken som är mest pålitlig, smhi.se eller yr.no
Men yr.no säger plus på lördag, lite snö på tisdag och plus på onsdag och torsdag. Vågar man lite på det? :D

Sovit bättre inatt

Kan det vara en vändning på gång? Vågar knappt tänka de, då brukar det bli värre.
La iaf Isabell omkring 18.45 igår, med lite smågnäll bara, så somnade hon.
Vaknade en timma senare, skrek och var genomsvettig. (Hon blir gärna det under täcket om hon bara ligger still)
Somnade om, och samma visa igen en timma senare. Bestämde mej då att ta ut täcket i hennes täcke, så hon fick sova med bara påslakan, och hon har sovit hela natten utan ett ljud!
Men orolig kan jag ändå inte låta bli att bli! Helt sjukt, ligger hon där inne och andas? "/ Hatar att fortfarande ha såna tankar!

Kom på henne igår med att suga på kol också. Var tvungen att ha henne i sin gåstol i köket igår, annars hade jag aldrig fått laga mat i lugn och ro. Orolig som satan, messade Charina som gav mej numret till giftinformationen och dom sa att det inte skulle vara någon fara. Men oroa sig kan man jue inte låta bli!

Till annat så fick jag batteriet till min våg igår, så nu har jag vägt mig idag (:

-1.7 sedan 14/2
-4.4 sedan 17/1

Riktigt nöjd!
Ett par kilon kvar, sen är vi fit-for-fajt :D

110222

Vaknar idag och har en allmänt bitter inställning till livet. Gud vad jag är trött på detta nu.
Tror att lite vår hade gjort skillnad iaf, men de känns som en evighet tills dess.

Isabell ville inte sova igår. Hon var stentrött, men blev bara arg när jag försökte ta på henne pyjamasen och ge henne välling. Som om hon visste att nu skulle hon sova. Fick henne i säng strax efter 19 och strax innan 20 var det dags för första vaggningen. Ta upp, vagga och lägga ner igen.
Sen sov hon faktiskt.
Men jag går och lägger mej strax efter 21 och vaknar igen vid omkring 22.30, då var det dags igen. Sen igen vid ca 24 och 03.45.

Om jag bara visste exakt vad allt beror på! Hatar att vara ovetandes. Visst, det är säkert det här med drömmar och utveckingsfas och allt, men borde det inte vara en övergång snart?

Drar till Charina om några timmar, ska bli skönt att komma hemifrån faktiskt.

Ge oss vår nu? Snälla?

Ge tillbaka henne nu!

Vem har bytt ut min fina dotter, som (nästan) alltid somnat lätt på kvällen och sovit sig igenom natten utan problem? Hon är som förbytt. Hon blir förbannad när pyjamasen ska på, vill ha välling, men är precis som hon kommer på sig själv om vart det leder, så då vill hon inte ha mer. Hon skriker när jag lägger henne, och när och om jag väl fått henne i säng, så tar det 30 minuter så "vaknar" hon och skriker.
Och så kan hon hålla på i ett par timmar, varje halvtimma.

Ge tillbaka min Isabell!

Sova!

Hatar att fortfarande inte ha några som helst rutiner på sovning under dagarna.
Hatar att knappt kunna lägga henne överhuvudtaget dagtid. Varför är det så? Varför vill hon inte somna när jag lägger henne i sängen, när hon egentligen är så trött att hon knappt kan hålla ögonen öppna? Varför ska hon vara så förbannat envis?

Varför stretar hon emot så förbannat? Vad är det som är så hemskt med att sova egentligen?

Hatar att detta ALLTID varit ett problem, och fortfarande fortsätter vara ett problem, någon gång borde väl NÅGONTING fungera?

Vad gör jag för fel?

110221

Morgon.
Sovit ganska så bra i natt faktiskt, Isabell har inte vaknat någonting efter det att jag somnade iaf, gott.
Men trött som satan i vilket fall är jag, och jag känner på mej att det kommer bli en lång dag.
Sitter här hemma utan bil. Eller jag har bil, Daniels 740, och jag har en stol som jag inte vet hur jag ska montera. Kallt som satan är det också att stå ute och försöka få in den i bilen.
Så här sitter jag ganska strandad då Daniel fick ta min bil, istället för att han skulle köra sin bensinslukare 14 mil om dagen.

Någon som är sugen på att komma hit och hålla mej sällskap idag? Eller komma hit och kanske hjälpa mig få in denna stol? "/

Så sur jag blev på morgonen idag med, då det är den officiella vägardagen idag. Min våg har slutat fungera! :(
Den behöver antagligen ett nytt batteri, men inte vilket som helst heller. Utan ett stort klockbateri. För det finns jue i varje affär och sådär! Kunde de inte bara vara ett sånt vanligt som man ändå har hemma? "/
Såg framemot denna vägningen, men icke då.
Så sur man kan bli.


Utvecklingsfas - please be gone!

Gud, dessa utvecklingsfaser kan få en att tappa det mesta, och må så dåligt.
Man tänker till en början, "att det går över", men när det är inne på sin tredje vecka, då tappar man hoppet totalt. Jag vet, jag vet, den försvinner. Önskar bara att den vore över nu.

Hon verkar som att hon är rädd på kvällarna för att somna. Till slut kan man få henne i säng, men en stund senare vaknar hon och man får gå inoch vagga henne om och om igen. Har jag tur så går det att lägga ner henne igen utan att hon skriker.

Snälla försvinn nu, vill få tillbaka lite glädje igen..

110219

Ångesten håller i sig, varför vet jag inte riktigt. Eller kanske jo.
Känner mej yr och trött, vet inte vilket ben jag ska stå på riktigt. Kan knappt andas emellanåt.
Snälla försvinn.

Idag kommer iaf Charina och Ellinor och busar :D Mycket mysigt är det! (:
Hoppas på att ångesten släpper en aning utav det!

Sega dagar

Dagen igår och dagen idag har varit otroligt sega.
Jag känner att jag inte mår asbra, känner att det har krypit på lite av en ångestattack, vilket gör att jag känner att jag knappt kan andas. Detta är säkert något år sen jag hade, och det är fruktansvrt jobbigt. Tiden går supersakta och jag känner mej både maktlös och trött. Vill bara vara ensam och för mig själv just nu, men har allting att ta hand om just nu känns det som.
Så de senaste två dagarna har varit riktigt jobbiga, tiden har i stort sett stått still.

Igår va vi på banken (trodde nästan att det mest skulle släppa efter det, men icke), det gick jättebra, fick jättebra besked och vi skulle återkomma när det var dags att dra hit cementbilen i stort sett, så snart ska älsklingen väl få sitt efterlängtade garage. Så nöjd och glad han kommer bli!
Sen tog vi en snabbfika hos Annelie och Morgan innan det var dags att åka hem och natta Isabell. Hon somnade utan en fajt (andra dagen i rad) men gav mej lite jobb några timmar senare dock.

Idag har dagen igen varit otroligt seg, men hade trevligt sällskap i form av Sanna och Theo, så dagen har ändå varit lätt att ta sig igenom :P

Ikväll blir det kanske tacos hos Isabells farmor, om jag bara kan få hennes pappa att svara i telefon så jag vet hur det kan bli. Ahja, bli väl väl!

Imon ska vi leka med Charina och Ellinor, skoj! (:

110217

Förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, men har varit ganska så full rulle här hemma.
Har en dotter som har en jäkla utveckingsfas nu som verkligen heter duga, vilket gör det väldigt svårt för mig just nu att sitta vid datorn eller liknande under den tiden som hon är vaken. Vilket oftast är ganska så mycket tid under dagen.

Anyway.

Måndag, alla hjärtans dag, Charina och Tobias bröllopsdag (:
Då var vi och fikade och tjötade skit hos Charina, like always en måndag :D
Gick en promenad till Rångedalas blomsteraffär för att Charina skulle handla present. Jag gav f-a-n i att handla någon present, då jag aldrig får någon tillbaka. Tji fick jag för det, för hem kom älskling med en fin blomsterbukett :D

Tisdag, var en hemma dag, riktigt uttråkad. Åkte och handlade en lite sväng och fick underbart trevligt besök på eftermiddagen av fiiiina Elina Weckman :D Lika trevligt som alltid, och fick mej en smärre chock när jag fick se resultatet av förra årets operation! du är så fin gumman!
Daniel sen påväg hem från jobbet på RV40, rasar hans jävla växellåda, vad är oddsen då? Varför ska denna jävla bil krångla så in i helvete? Så fick vackert ställa bilen och få skjuts hem utav Morgan, tackar hjärtligast!
Så nu är det ytterligare en service på den. Skitbil.

Onsdag, var en barnledig dag för Charina då hennes svärföräldrar tog med de äldsta barnen till Universeum i Göteborg. Så vi lastade in vagnarna och åkte till stan och Knalleland för att fönstershoppa och fika. Åkte sedan hem till mig och lagade kyckling och Wokgrönsaker med fetaost och en del kaffe på det :D
En fantastiskt trevlig dag! TACK! <3

Idag är det torsdag och dagen har inte mycket att erbjuda innan sena eftermiddagen då vi ska till banken och diskutera våra lån och lite så. Fattar inte, är alltid lika nervös inför att åka på sådana möten, usch. Men de blir nog bra det!

En liten uppdatering iaf.

Alla stjärtansdag..

Ah, idag är det visst det, men någon speciell dag blir de väl inte i Varnum iaf. Haha, skulle jag knappast tro!

Idag handlar det hela dagen att bara ta sig igenom den levandes.
Varit en riktigt jobbig natt inatt. Isabell skulle inte sova igår kväll vid 18.30, så väntade ut henne så hon fick vara vaken till 20 ist. Där emellan var det en jävlans massa skrik. La henne vid 20, även där skrik, men hon lugnade ner sig och somnade hyffsat fort. Sen var de smågnälligt ett par timmar, innan hon 23.45 bestämde sig för att vakna och skrika, och vägra somna om. Vaggade henne säkert 4 gånger men varje gång som jag la ner henne så vaknade hon igen. Omkring 01 fick jag henne i säng igen ungefär. Upp i sängen själv, och omkring 01.30 fick jag sova. 05.30 ringer klockan och operation-få-upp-Daniel-till-jobbet inleds. När det var halvgjort, lägger jag mig i sängen och tänker somna om. Nej! 06 vaknade Isabell med ett skrik (inte sovit klart alls!).

Och nu är vi här. Isabell är i gåstolen och jag dricker kaffe framför datorn. Snart frukost för oss båda och senare bär det iväg till Charina.

Gillar inte alls denna dagen idag.

110212 - Night time.

Idag har varit en mycket trött och ganska så händelserik dag faktiskt.
Började med att Isabell redan skulle upp klockan 06, inget skoj för mamma alls. Gav henne chansen att somna om, men vid ca kvart i 07 var det bara att inse fakta, och gå upp.
Dagen började med en jäkla trötthet och huvudvärk, som många timmar senare ville släppa "/

Fick Isabell i säng vid 09 och jag la mej på soffan och vilade. Pappa vaknade inte innan strax efter 10 och Isabell vaknade igen vid 10.30.
Pappa drog sig mot Dalsjöfors och jag inväntade besök i form av Jimmy, Evelina och Tova. Trevligt kaffebesök och jag några saker fattigare, skönt! Äntligen blivit av med en del saker.
INGEN som vill ha ett babygym?

Drog mig sedan till dalsjöfors för att kolla på pappa medans han fogade Annelie och Morgans kök, riktigt fint blev det! Fika, middag och lite fika blev det (: Isabell började bli riktigt trött strax innan 18, så vi satte oss i bilen och styrde hemåt. Men Isabell var också hungrig, så väl i bilen började hon skrika, och slutade inte innan hon fick flaskan i munnen (pyjamasbyte innan dess också "/).

På vägen hem blev vi stoppade utanför Bandidos Place, för en alkoblåsning. När han stannade mig och jag drog ner rutan, Isabell skriker för fullan hals, så säger han "det ser ut som om du ska till Bandidos festen ikväll." HAHAHA, det vara det roligaste på länge! En skrikande unge, i en Passat kombi med prinsess-solskydd på båda fönstren på högersidan dessutom! Moi? Till Bandidos, REALLY don't think so! :D


110212

Trött, det är nog allt jag kan säga just nu.
Återkommer senare..

110211

Kaffe - check!
Berocca - check!

Igår hade jag en liten tjej som inte ville upp innan klockan var 7.30, idag vaknade hon redan strax efter 6, men hon fick ligga kvar i hopp om att somna om bara en halvtimma eller vad som helst. Hon är ganska nöjd i sängen så varför inte heller. Men nu är det ganska så strax dax att ta upp henne, för somna om, det var ingenting hon ville! (:

Idag ska vi åka till MVC och ta p-sprutan, först ett litet besök på apoteket och hämta ut den, måste kolla lite öppetider för jag trodde jag skulle dit senare än vad jag skulle "/
Sen ska vi stanna till hos Alexandra och Alvin på en liten kaffe! (:

Senare i eftermiddag vet jag inte alls vad som händer, någon som är sugen på att komma ut på kaffe? :D

Hatar eftermiddagarna!

Varför ska det fortfarande vara ett problem att få Isabell till att sova på eftermiddagarna just?
Alltid haft problem med det, och nu vet jag snart inte vart jag ska ta vägen.
Tycker att det är riktigt svårt att hitta en balans mellan mat och sova hela tiden. Är vi iväg så är det "lätt" att få henne till att sova då hon antingen sover i bilen eller vagnen på promenad.

Men tror att jag kan veta vart problemet ligger, men inte vart lösningen är.

Vi går upp på morgonen, hon får gröt.
När det är dags att sova 3 timmar senare, så får hon välling, hon somnar utan problem.
Senare så är det dags för mellanmål/lunch (beroende på tiden)
När det senare är dags att sova igen, så är det mellan målen och då lägger jag henne utan välling. Och då somnar hon inte utan en BRA fajt. Vill inte ge henne välling på eftermiddagen bara för att hon ska sova.
Helst vill jag att hon ska äta mellanmål som yoghurt och banan, då hon får välling innan hon ska sova för natten sen igen. Hon kan vara omöjlig att få i mat sittandes i sin stol, då hennes tålamod inte är toppen när hon är trött.

Alltså, hon associerar vällingen till sova, och får hon inte välling så vägrar hon sova.

Vad ska jag göra för att hon ska kunna somna utan att ge mej en fajt? Detta sker jue som sagt också bara på eftermiddagen "/

Vad är det seriöst för fel på människor ?!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8539491.ab

Early morning

Uppe riktigt tidigt idag, som sig bör egentligen. Har en man som har svårt för att komma upp ur sängen själv, så en liten hjälpande hand får jag sträcka ut (:
Fick iväg honom idag omkring 06, han ska åka hela vägen till Sätila. Men jag ska nog tyvärr inte tro att han är hemma i tid ikväll bara för det. Ingenting som jag räknar med numer. Dom håller på med att resa ett hus från grunden, så kan nog räkna istället med många ensama dagar/kvällar framöver "/

Isabell började dessutom att tjattra nu på morgonen redan vid halv 6, men vet med mej att jag har en halvtjurig unge om hon redan är uppe så tidigt. En timma kan göra en enorm skillnad på henne.
Så gav henne chansen att somna om igen, vilket hon gjorde.
Räcker med den oerhörda mammigheten som hon har just nu, och tron att jag ska överge henne så fort som ajg går till ett annat rum..

Har inte känt mig alls kry de senaste dagarna, men ingenting influensa likt eller så, utan mer hängig, trött och groggy. Ska jag gissa, så är det nog min diet som det handlar om, att den tar ut sin rätt lite grann nu. Men har varit sådan här nu i 4 dagar, så tycker att det bör vända nu.
Detta känns som att det blir min "stå-still-vecka", där jag inte går ner ett dyft. För så har det sett ut på vågen de senaste dagarna och man blir inte superglad av det. Men sånt kan jue hända, bara det inte fortsätter så.

Idag var det tänkt (som varje torsdag :D) att vi skulle åka till Charina och Ellinor, men jag känner mej verkligen inte kry, så blir till att vara hemma idag i stället. Hoppas att Isabell är en ängel idag och låter mamma vila sig lite granna :D you wish! :D


Det mesta som kan gå fel "/

Dagen idag började inget bra alls.
Isabell var för nyfiken för att äta sin gröt, så hon blev ledsen på mig för att jag försökte vända henne till rätta.
Jag och Daniel småbråkade.
Passagerardörren gick inte att stänga, och när jag väl fick stängt den, så gick den inte att få upp.
Skulle handla på både City och apoteket, glömde plånboken hemma.
Med mera. Blä. Trött som en gris och mår halvknas.

En bra sak hände iaf, det var att Isabell sov så gott i bilen i 1½ timma (?!!) att jag fick städat hela huset innan hon vaknade. TACK! Annars hade jag nog fortfarande hållt på, då min dotter tycks tro just nu att jag överger henne så fort som jag går utanför rummet "/
Så nu är det städat och fint iaf.

Funderar på att åka en sväng till stan sen iaf, för att handla det som handlas bör, eller om jag ska skita i det och hoppas på att Daniel handlar. Samtidigt så känner jag inte för att bara sitta här heller. Får se hur det känns när Isabell vaknat från sin eftermiddagsnap.

Var då på BVC idag, 8 månaderskontroll. Känns riktigt skumt att det är hela 2 månader innan vi ska dit igen! Ahja, anyway :D Hon hade gått upp fiiint, 695 gram och landade nu på det totala 7685 gram och 74 cm. En ökning med 1005 gram och 4 cm på 2 månader. Fina tjejjen :D
Öronen var bra och lika så hennes blick. Så ett godkänt idag! (:

110209

God morgon.

Idag bär det av till BVC för 8 månaders kontroll och litet hörseltest. Är så nyfiken på vad Isabell väger denna gången så de är inte sant (: Vi får se om jag tror rätt, hoppas det iaf! :D
Hämta ut p-spruta och handla lite granna innan det ben bär av hem igen.
Idag ska jag förhoppningsvis städa, men känner mej så orkeslös både psykiskt och fysiskt just nu så vi får se.. "/

Isabell har gjort fiiina framsteg också, hon började jue förra veckan att krypa, igår insåg jag efter att jag en sekund tittat bort, att hon själv hade satt sig upp, från att ha legat på magen! :D Gosungen <3

110208

Det var det jävligaste vad fort tiden tycks gå! Nu är snart halva februari gången också. Kan väl hoppas att våren kommer snart (:

Igår kväll hade jag en liten sessa som promt skulle protestera när hon skulle sova, men efter en stund så fick mamma sin vilja igenom iaf, och hon somnade så gott! Sen tog vi tag i förrådet uppe och röjjde ur en hel del skit. så nu är det ganska så rent och fint där iaf :D
Idag blir det kanske till att ta tag i förrådet ute vid bastun också, behöver röja ur en hel del där med, vi får se.

Idag på dagen blir det troligtvis att åka till staden med moster Jessica och kusin Max.



(Meningslöst inlägg, I know! :P)

Förbaskat trött idag "/

Idag blev det att åka till Charina som vanligt en måndag :D
Men att pka till stan och träffa moster Jessica och kusin Max vart det inte, och inte heller någon träff med Ann. Uppskjutet ett par dagar, men nog likasåra. Är helt totalt slut i kroppen idag. Luften har bara gått ur mej. Är väl en sån dag då dieten har kommit i kapp mej "/ Hoppas på en bättre dag imon!

Hela veckan är allt bokad, haha, kul!

Tisdag - Träffa moster Jessica och kusin Max i stan
Onsdag - BVC för 8 månaders kontroll, efter det städa (eventuellt träffa Johanna) :P
Torsdag - Träffa Charina och eventuellt Ann på eftermiddagen
Fredag - MVC för p-spruta sen till Alexandra och Alvin (eventuellt träffa Johanna) :P

Fullspeckad vecka! Likabra de, för nästa lär väl vara tom, haha!

Monday morning

And a wonerful morning it is, hihi!
Inte ofta som ni ser mig skriva något sånt, men idag har den börjat bra faktiskt!
Måndagar är den officiella vägningsdagen, och då jag nästan tycks ha stått still hela veckan, så fick jag mig en riktigt fin överraskning!

- 1,2 kilo på en vecka
- 2,9 kilo sedan staret 17 Januari

Inte illa pinkat av en trähäst! :D En bra bit kvar, men börjar verkligen kännas att man är på väg, till och med Daniel har börjat se av resultaten, fiiiint!

I lördags var vi hos Annelie och Mogge och kikade på när pappa satte kakel i deras kök, mycket fint blev det! Var en del pill och jobb, men riktigt najs :P Sen blev det smörgåstårta som utlovat, mums!

Igår var det en riktigt röjjardag här hemma. Slängde all skit i källaren och garaget, hjälpte älskling att slänga en hel del som låg och skräpade. Tvättade all tvätt. Enda som inte blev gjort var insidan "/ Får försöka ta det i veckan. Sen kom det en massa besök i form av Isabells farmor och faster, Morgan, Annelie och Isabells "pojkvän" Eddie :D Isabell var inte alsl på humör för att sova, så hon fick vara uppe en stund längre, sen somnade hon som en stock. Men har vridit och vänt på sig en massa och varit ledsen i natt. Stackarn.

Idag bär det först av till Charina, för den sedvanliga kaffen med tjööt :D
Efter det bär det av till staden och Knalleland för att umgås med moster Jessica och kusin Max.
Och kanske efter det blir det av träffa Ann, som jag inte sett på nästan 6 år, ska bli trevligt! Om vi bara kan komma överens om något :D

Måste bort!


Nyfiken katt

Såhär visar våran katt att hon vill komma in:



Bra knäpp katt va? :D


110205

Precis "gjort mig i ordning" lite (bytt från pyjamasar och dratt på mej lite smink), kollat lite kläder, längtat bort lite, önskat mej mer skor, haha.
Isabell sover sin morgonnap, och jag tror jag ska koka mej en kopp kaffe innan hon vaknar, slappa lite på soffan och sen är det i Isabell lite lunch och därefter bär vi iväg till Dalsjöfors och kollar på när pappa kaklar kök hos Annelie och Morgan.


Kombo






Kaffet i handen

Kikar runt lite, Isabellsover och vi har precis varit och handlat det mest nödvändigaste. Konstigt hur mycket folk som det faktiskt var redan klockan 13.30 på Maxi, har inte folk jobb? "/
Dricker en go' kopp kaffe, slänga mej på soffan och hoppas att busan sover till iaf 16.
Älskling blir sen idag igen :( Jaja, sånt är livet.

Vad hittar ni på idag/kväll?

Uttråkad!

Så förbannat uttråkad idag!
Riktigt tråkigt att vara hemma idag, och har absolut ingen motivation till att göra någonting så som att städa. Det behövs verkligen och jag kommer nog få dåligt samvete om jag inte gör nånting. Får se om motivationen och lusten kanske infinner sig senare.
Funderar på om man skulle åka och handla, men de vete fan om jag har ork eller lust till heller.

Usch, vilken pissig dag.
Isabell sover nu, så nu är det dags för mellanmål för mamma!

110204

Ja, vad ska man säga om idag?
Vaknade till att det hade trillat ner ungefär 4 cm nysnö, blötsnö, men ändå. Önskade att det skulle vara mer flytande form i det som skulle trilla ner, men icke.
Ska väl snla mest hela dagen, sen lite regn och sen lite mer snö. Bläh.

Tvn fungerar inte heller, antagligen en massa snö i parabolen, men tänker då inte riskera mina stackars ben i kroppen för att klättra på stege och rensa ur den. Nejtack, tur man har filmer!

Jag som var så nöjd igår när jag kom hem och man kunde se nästan 50% av gräsmattan, men nu är den gömd igen. Satans snö! Ingen promenad tänker jag ta heller när det är sånt här väder, bra svårt att ta sig fram då.

Så blir att vara hemma, som ganska planerat, damma och kanske damsuga lite. Men har verkligen totalt tappat all motivation till det.

En bidragande orsak är väl också att Daniel jobbar jävligt sent varje dag, idag skulle bli likadant tydligen. Verkligen inte kul, igår var han hemma strax efter 20 och idag blir säkert inte speciellt annorlunda.

Någon som är sugen på att komma hit och dricka kaffe och äta chockladmuffins och muntra upp mej lite? "/

110203

En fantastisk dag har det varit idag. Helt underbart (:
Började med att Isabell vaknade inte föräns klockan var strax efter 7, omkring halv 8 vart det frukost och en hel balja med gröt gick ner. Bra tecken där! (:
Åkte strax innan 9 till Charina och massa tjöt, kaffe och trevligheter var det allt. Som vanligt :D
12.30 bar det iväg mot skolan och hämta Linnéa, detta var första gången på dagen som Isabell sov, det resulterade i en halvtimma. Gick tillbaka och åt lite lunch, lite mer kaffe och Isabell kröp på riktigt för första gången! Så stolt i mitt lilla mammahjärta :D
Sen åkte vi hem vid 16.30 och det blev lite mellanmål i form av mosad banan och blåbärsyoghurt till Bellisbus, vilket hon åt med hull och hår :D Lite mys och bus, sen var det dags för pyjamas på och fram med vällingen. Andra gången nu på två dagar som hon ätit upp hela flaskan, detta har inte hänt på vem-vet-hur-länge..

Nu sover hon så gott, och jag är ensam "/ Daniel har ännu inte åkt ifrån jobbet, vilket är riktigt trist. Hur länge som helst känns det som att han jobbat över, usch. Hoppas det kanske blir bättre längre fram.

Imorgon är det en hemma dag som gäller tror jag. Blir nog lite städ i form av damning och dammsugning, lite handlat och på eftermiddagen en promenad. Måste utforska hur långt man kommer på gångbanan mot Rångedala! Tror att det inte dröjer en masssa dagar innan man kan börja gå till Rångedala istället för att ta bilen :D


Dagens bästa outfit :


Tråååk.

Har känt mej uttråkad idag i stort sett från första sekund som jag vaknade idag. Igår var vi hemma hela dagen och ingenting att göra, orkade inte riktigt med att det skulle bli samma visa idag igen. Isabell ville inte sova riktigt som hon borde heller, så kändes inte som någon höjdare att gå hemma och bära på henne helt ensam. Kände mig bra sällskapssjuk.

Så packade in oss i bilen omkring 11 och styrde ner mot Roasjö för lite sällskap. Stannade där till omkring 15 och åkte hem så Isabell kunde sova på vägen och sen var det dags för mellanmål till henne och sen till mig :D Idag har hon provat mosad banan och blåbärsyoghurt (osötad), detta var en hit! Riktigt gott :P
Nu har jag lagt Isabell och Daniel är just på väg hem från jobbet. Blivit en hel del sena dagar för honom nu det senaste, allt annat än roligt faktiskt. Men men, blir kanske bättre.

Funderar på om jag ska lämna in min bil på fredag eller nått så dom kan tvätta den utvändigt och in. För den ser verkligen bra för jävlig ut just nu. Har tänkt detta länge, då jag inte anser mig varken ha tiden, orken eller lusten till att göra det själv, men inte vetat riktigt vart jag ska vända mig. Men fick ett superbra tips idag, som jag ska kolla upp lite senare.

Imorgon bär det av till Charina, kaffe, tjöt, lite Wii och en promenad gör gott för kaloriförbränningen :D

Nu mot soffan och slappa, det är jag värd! (:

110202

Dagen igår var relativt långtråkig tillsammans med en liten tjej i utveckllingsfas som ingenting dög för. Skull knappt äta, knappt sova helst bara bli buren "/ Så dagen var lång, men den gick över den med :P

Strax efter klockan 18 dök Helen och Henrik upp för lite kaffe, mycket trevligt. Henke hjälpte mig dessutom att få igång vårat program igen, tackar så mycket för!
Isabelle somnade utan protest och sov fram tills klockan 07 i morses, inte ett knyst från henne på hela natten, gosungen (:

Ganska meningslöst inlägg detta, men ändå! :D

Idag är ingenting bokat, får se om man orkar vara hemma hela dagen dock. Beror helt på hur Isabell är under dagen. Än så länge har det börjat bra och jag har till och med fått i henne gröt nu.
Det ska skrivas lite fakturor och grejjas med papper är vad jag vet än så länge iaf!


Snälla människor finns ibland.

Tog en snabb tur till City Fristad innan, och jag tog inte med mej vagnen för jag orkade inte packa in den i bilen efter gårdagens promenad, och jag tog aldrig någon kundvagn för jag skulle bara köpa kött, kyckling och lite frukt. Så jag bar Isabell, ingenting som man aldrig gjort föruu liksom (:
Tanten före mej i kön slöppte förbi mej och kassörskan packade min kasse!
Snälla människor finns ibland!

(Fast, hade jag vetat att jag inte skulle klara de, så hade jag jue aldrig gjort på det sättet, men tack ändå! :D)

Utvecklingsfas.

Igen. Denna gången är enda gången som jag känt mig säker på att det är så. Alla andra gånger har jag trott och aldrig varit riktigt, riktigt säker. Men nu känns det som man har lärt sig och kan tecknen, för en gångs skull! Hon sover oroligt, om man ska gå in till hennes rum och kolla till henne, så räcker det i stort sett med att man öppnar dörren så är det full rulle i sängen. Hon kan vakna och vara orolig, så man får ta upp henne en liten stund, men när man lägger henne så skriker hon, så är det vid varje läggning. Men så tar det ett par sekunder och så är det tyst och hon sover. Hon har svårt för att vara för sig själv, jag ska helst bär på henne mest.

Alla dessa saker har hänt förr, och för en gångs skull så är jag lugn och inte orolig och vet att det går över snart. Huvudsaken är att hon sover hela nätterna, peppar-peppar.

Nu är hon inne på (om det stämmer) utvecklingsfas nummer 6 av 7, så det går verkligen åt rätt håll. Idag är lilla sessan 7½ månad dessutom, tänk att hon är 8 månader om bara 14 dagar. Helt otroligt!

110201

God morgon. Första februari idag och det är plusgrader ute, blåser och småduggar lite tror jag, underbart att vakna till! (: Gud vad jag önskar dock att jag kunde köpa en ny säng, fy.

Igår åkte vi hem till Charina omkring 9, drog en kaffe och vällingflaska och satte oss i i bilen och styrde mot Knalleland. Väl där gjorde vi inte alls det som vi kom dit för att göra, vilket var att ta kort till Charinas leg (: Utan det blev lite fönstershopping (riktig shopping för Charina) och en god fika vars bestod av kycklinngsallad, loka, kaffe och wienerbröd. Sen gick tiden så fort så de var snart dags igen att styra tillbaka och hämta barnen på skola/dagis. Petade i Isabell lite lunch, och åkte till stan igen för att handla lite, det som jag inte hann innan.

Väl hemma så hade Isabell sovit så dåligt, jag hade fuskat, så jag drog bara ut vagnen och gick mot Nitta. Blev dessutom omkörd av två polisbilar påväg dit, var riktigt konstigt. Men fram och tillbaka blev de och jag kände mej lite möjdare :P Fuskade dock senare på kvällen med en White Lady bakelse, som inte alls var god i sista änden ändå. Men då vet jag det, så då behöver vi inte de något mer :P

Så nu hoppas jag att jag inte förstört veckan allt för mycket, utan tar hårdare tag idag!
Idag ska vi bara vara hemma, grejja lite tror jag och promenera senare såklart :D I eftermiddag/kväll kommer det besök utav Helen och Henke, då Henke var så otroligt snäll och snabb och hjälpte mej och hitta en uppdatering till vårt bokföringsprogram (:

Så om det är någon som är sugen på kaffe och promenad, så är jag hemma! Alltid kul med sällskap :D


RSS 2.0