Hatar eftermiddagarna!

Varför ska det fortfarande vara ett problem att få Isabell till att sova på eftermiddagarna just?
Alltid haft problem med det, och nu vet jag snart inte vart jag ska ta vägen.
Tycker att det är riktigt svårt att hitta en balans mellan mat och sova hela tiden. Är vi iväg så är det "lätt" att få henne till att sova då hon antingen sover i bilen eller vagnen på promenad.

Men tror att jag kan veta vart problemet ligger, men inte vart lösningen är.

Vi går upp på morgonen, hon får gröt.
När det är dags att sova 3 timmar senare, så får hon välling, hon somnar utan problem.
Senare så är det dags för mellanmål/lunch (beroende på tiden)
När det senare är dags att sova igen, så är det mellan målen och då lägger jag henne utan välling. Och då somnar hon inte utan en BRA fajt. Vill inte ge henne välling på eftermiddagen bara för att hon ska sova.
Helst vill jag att hon ska äta mellanmål som yoghurt och banan, då hon får välling innan hon ska sova för natten sen igen. Hon kan vara omöjlig att få i mat sittandes i sin stol, då hennes tålamod inte är toppen när hon är trött.

Alltså, hon associerar vällingen till sova, och får hon inte välling så vägrar hon sova.

Vad ska jag göra för att hon ska kunna somna utan att ge mej en fajt? Detta sker jue som sagt också bara på eftermiddagen "/

Kommentera här
Postat av: Jessica

Sluta ge henne välling på förmiddagen. Ge henne gröt eller liknande innan hon ska sova både förmiddag och eftermiddag..

2011-02-10 @ 15:27:09
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Jeanette

MEN, som jag skrev, så är det fruktansvärt svårt att få i henne just mat sittandes när hon är trött "/

2011-02-10 @ 19:17:07
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Då ger du henne mat lite tidigare bara.. Så att hon inte är så tjurig..

2011-02-11 @ 06:16:18
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Då kommer det garanterat bli mer problem med hennes matningar, då blir det att ge henne mat med 1½ timmas mellanrum om inte mindre, det kommer aldrig gå. Vill helst av allt att hon ska kunna somna av sig själv, utan att jag ger henne mat, när hon har ca 1½ timma kvar innan hon ska sova igen. Nu får hon mat var 3e timma.

2011-02-11 @ 06:31:07
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/
Postat av: annsoha

Nu kör jag igång dagens blogg igen! :) Gå in och anmäl dig kanske just du vinner! :D

2011-02-11 @ 06:33:10
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Jessica

Då får du ha det bråket med att hon får sitta i stolen när hon e trött..

Du får inte ge med dej för då vet hon att hon kan bråka varje gång och du till slut ger dej.. Nickes mamma gjorde så ed Max, han vägrade äta när han satt i stolen och hon tog upp honom så han fick sitta i knät och äta.. Det slutade ju med att jag fick vänja honom av med det bara för att hon inte ville ta ett bråk..

2011-02-11 @ 06:56:48
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0