110106

God kväll. Nu har det varit lite paus på filmen som jag kolalr på, så passade på att sätta mej här en liten stunda! Kikar på "Dumpad" som går på 6:an, den är ganska bra rolig den (:
Idag har vi inte varit hemma många timmar. Drog iväg till Dalsjöfors och hälsade på Freddy och Kicki, det bjöds på fika, mat och lite mer fika med glass :D
Så där höll vi oss hela dagen och åkte hem först när klockan blev Bellis nanetid, så en supertrevlig dag verkligen, tack för det! (:

Älskling drog sej ut i snön och sladdade lite tillsammans med Freddy.
Hans förkylning gav inte alls med sig, utan han mår fortfarande dåligt. Trots det så har han gjort två arbetsdagar denna veckan, något jag inte riktigt tyckt varit okej, men de är en medicin som han själv får smaka på.
Min hosta hänger sig fortfarande kvar, fruktansvärt irriterande. De känns just nu som någonting sitter längst ner i halsgropen och bara kilalr mig, men ingenting händer när jag hostar. Ändå känner jag att jag vill hosta heeela tiden.

Snöat har det gjort hela, hela dagen, kan väl knappast undgått någon, säkert fallit en 3-4 dm snö på bara två dagar. Fy, nu får det banne mej ge med sig.
Då jag gärna känner att jag har knappt med tid dagtid, så även Daniel, så blir skottningen ganska så bra i skymundan. Löser det enklast bara genom att köra in bilen och "plöja" ner det. Jag menar, det tar inte lite tid att skotta hela uppfarten med en skyffel, för att inte tala om hur slut i kroppen man blir efteråt. Så de blir väldigt lätt att man blundar för det.
Idag när vi kom hem från Dalsjöfors, så hade våra underbara grannar (som kör dygnet runt överallt och plogar) kört in och dragit bort den värsta snön på uppfarten, tack ni underbara!
Nu ska vi bara hitta "den skyldige" och säga tack personligen :D
Synd att Passaten stod i vägen bara så dom inte kunde ta högre upp :P Kanske kan fjäska med dom när vi säger tack om dom kan köra in en gång till :D Får väl se, men himlans snällt var det iaf!

Nu mot sängen och kika på resten av filmen, innan jag somnar :D

Kommentera här





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0