BVC besök 12/10

Var på BVC i tisdags, och jag vart allt annat än nöjd när jag gick därifrån.
Prinsessan hade inte gått upp mer än 26g på 1 månad!
Det känns inte okej för 5 öre!

Så receptet på detta var;
- olja i maten i ggr per dag
- mer puré på dagen
- gröt till kvällen

anledningen till att hon inte gått upp, är att hon har krånglat och ätit mindre och mindre. men jag har aldrig förstått varför. har jue hållt på och krångla med att byta mat osv ett antal gånger under hennes första månader, och nu förstod jag efter lite tankearbete, att hon antagligen inte tyckte om Baby sempen iaf, som jag trodde från första början. Har trott istället att hon haft ont i magen, det varit fel på flaskorna osv men inte trott att det kunde hänga på maten. Men testade iaf att ge henne Nan igen, och hon åt igår, mellan 160ml och 190ml per gång. När hon de senaste veckorna bara ätit maxat 140ml per gång. Så det var en enorm skillnad.
Vågar dock inte ropa hej än, är bara rädd att det ska krångla igen.

Så inte heller konstigt att hon sover dåligt på natten, med tanke på att hon äter dåligt på dagarna och därmed inte är mätt och nöjd.

Kommentera här





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0