Hönsmamman!

Tack, underbara Stéphanie och Alle att ni tog så bra hand om Isabell igår när vi var på julbord.
Ni är ovärderliga! <3

Stéph och Alle kom igår omkring 16 och myste lite med Isabell, vi gick igenom lite grann vart allting fanns och vad som troligen skulle hända och hur man skulle göra :P
Vi åkte strax efter 17 och vi hann inte mer än in till stan innan jag kollade mobilen första gången (:
Åkte ner till Haby, drack en öl hemma hos Tormo och Marita och sen bar det iväg till Kinna Stadshotell för en massa, massa mat! Gott som satan :P
Minglade och kollade på en massa undelriga figurer hela kvällen. Mycket lugn kväll och jag drack inte alls mycket. Skönt bara att kunna ha alternativet och slippa känna sig som den ständiga chauffören "/

Fick ett sms utav Stéph strax efter 19 då hon skrev och berättade att allt var lugn, Isabell mådde bra och var underbar och att hon troligen skulle somna snart. Det värmde i hjärtat.
Bortsett från en skrikperiod i början (vad jag definitivt hade väntat mig) så hade hon varit en ängel innan hon nanade, vaknade inget speciellt inatt och gick upp som en solstråle klockan 08 imorses.

Hönsmamma som jag är, vaknade jag 6.30 i morses och undrade varför hon inte vaknat än!
Låg och försökte intala mig att hon bara sov, men nojjig som man är så gick jag ner :D Men vågade inte gå in i rummet ändå för rädslan att hon redan skulle vakna. Mammas älskling.
Vaknade till och från sedan att hon var uppe, skrek lite och skrattade tillsammans med lek-barnvakterna som underöll henne på hög nivå :D
Själv gick jag upp omkring 08.45 och myste med min lila älskling. Nu sover hon, och har gjort i ca 2 timmar, så nu är de nog snart dags att vakna! :D

Riktigt skumt var det att åka ifrån henne igår, skönt och välbehövligt, men skumt!
Mammas lilla älskling :D

Fick en liten bild igår med som jag bara måste visa, så fin den var och det både värmde hjärtat och gjorde mig mindre orolig!

 

Tack igen, ni är underbara!


Kommentera här
Postat av: Jessica

Mysig bild! :)

2010-12-05 @ 15:11:32
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Stéphanie&Alle

Det värmde i mitt hjärta också!! ;) hihi!

Vi tyckte det var jättemysigt att höra lilla pyret skratta och busa. Snacka om att hennes skratt smittar av sig! hihi! <3

2010-12-05 @ 19:36:39
Postat av: Jeanette

Det gör det verkligen! Är så glad att hon skrattade också och inte bara grät :P

Kan nog inte tacka er nog :D <3

2010-12-06 @ 07:58:06
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0