Fem minutersmetoden

Den är verkligen bra mycket annat än rolig, men så effektiv den är.
Tillämpade den för ett par månader sedan redan med Isabell, då jag kände att jag inte orkade med detta vagganda. Funkade jättebra och inom ett par dagar så sov hon fint bara man la ner henne.
Men nu har hon kommit i en period igen där hon gärna ska vaggas till sömns. Jag sätter ner foten och säger nej. Hon blir äldre och hon ska banne mej klarar att somna själv.

Den kan verkligen ta en stund när man gör den, jag lyckades ikväll på 35 minuter, inte jättefarlig tid faktiskt.
Hon har alltid sovit tidigare på magen, men nu då hon har börjat protestera och slänger sig på rygg på nolltid, så låter jag henne också ligga så tills att hon somnar om igen.
Känner att hon är så stor och rörlig nu att hon enklare kan göra valet om hur hon vill sova.

Ett bra tips när du gör denna metod, se till att du har en hel massa saker att göra omkring dig, pilla med precis vad som helst, då går klockan mycket fortare. Ska du bara lyssna till det, så kommer du bli galen.
Jag passade på att baka kaka bland annat idag :D

Kommentera här





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0