En typisk matmeny.

Detta får Isabell en typisk dag till mat:

- Ca 07.00-08.00 Majsvälling ca 200-225 ml
- Ca 11.00-12.00 Dagens val av burkmat (6 månaders)
- Ca 15.00-16.00 Majsvälling ca 200-225 ml
- Ca 18.00-18.30 1dl äppelgröt med fruktpuré

Eventuellt lite välling till läggningen beroende på när hon åt gröten.
(Och eventuellt lite välling på natten beroende på.)

Jag tycker att det är en "meny" som borde gör att hon går upp i vikt som hon ska.

Jag ältar detta, och jag kommer göra det, för det är en jobbig fråga för mej.
Är det jobbigt att läsa, om du stör dej, så läs då inte.
Jag ältar, det är sådan jag är!



Kommentera här
Postat av: emma

Pröva ge henne en mosad banan mellan välling å lunch o sen smörgåsrån med lite smör på som lite mellis innan gröten.. eller fil, yogurt, fruktpure, bär

När affe va lite åt han med 2 tim mellanrum typ.

Det va ett fasans matande :D

2010-12-15 @ 19:39:53
URL: http://krakradion.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Tack! Tips är mer är välkommet! (:

Jag ska ta det ganska så varligt med att ge henne mat för ofta, då jag hade problem med att hon inte riktigt fick säga ifrån tidigare att hon var hungrig oc hdå slutade de med att hon inte åt alls då. Men lite grann ska jag allt introducera mellan målen! :D

2010-12-15 @ 19:45:00
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!!

Min Alvin är 6 månader!!Skiljer bara typ 2 veckor på dom!!Jag Ammar fortfarande å utöver det får han gröt på morgonen(Ger han tills han inte vill ha mer ca 2 port.)Har alltid olja i gröten

Lunch Lagad mat eller burkmat tills han visar att han är mätt + efterrätt!

Mellis på em frukt eller gröt eller eventuellt ett till lagat mål mat.

Slänger i flytande margarin till den lagade maten!

Kvällsmat! Gröt tills han visar tydligt att han är mätt!! Å så ammar jag även i mellan!!

Visst det kan låta som han äter huuuuur mycker som helst men jag vet oxå att han äntligen börjar gå upp i vikt somm även han har haft svårt med! Min BVC sköterska sa att endel barn gör åt med mer energi än andra,det beror ju helt på hur aktiva dom är!! Lycka till!!

2010-12-15 @ 20:17:58
Postat av: sarah

fin blogg:)

2010-12-15 @ 20:32:07
URL: http://sarahrnic.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har aldrig ammat Isabell, hon har fått ersättning från start, så tycker att det är lite konstigt att hon inte gått upp mer än vad hon gjort pga det. Men det är som du skriver, hon är också en väldigt aktiv tjej, kan inte vara lugn i många minuter om dagarna, så är kanske inte alls konstigt ändå att hon inte går upp mer! (:

2010-12-16 @ 08:12:29
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Varför ger du välling ist för ersättning? Jag har hört att man inte skall byta ut ersättning mot välling. Man skall ge välling men inte mer än 2 ggr om dagen, testa med ersättning. Alla gör ju så olika men det är vad min BVC säger.. Jag har inte ens börjat med välling än till Meya bara lite gröt men hon är INTE intresserad för fem öre. Skönt att Isabell iaf äter mat bra! (burkmat)



kram kram

2010-12-16 @ 16:09:30
URL: http://junisofia.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har alltid innan gett henne ersättning, men då jag märkte att hon blev mer mätt med välling, så har hon fått det istället. Går inte tillbaka nu till ersättning då den är "tunnare".

Hon är 6 månader nu och ska äta lite annorlunda mot tidigare. Vart står det att man inte ska ge välling mer än 2 ggr per dag? Jag ger hellre henne det som hon vill ha, istället för att försöka tvinga i henne nått hon inte vill äta.

2010-12-16 @ 17:57:37
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0