101229

Gör ett försök till uppdatering nu. Kan vara på tiden, inte blivit alls mycket skrivet här den senaste veckan!
2 dagar kvar av året då, eller 2½, vad ha ni för planer till nyår?

Jag trodde att min förkylning kom och bara gick igen, men vaknade i morses och hade vansinnigt ont i halsen tillsammans med hosta. Fy bubblan.

Igår åkte julen ut, tyckte att det var dags. Julen är ändå över och jag tänker inte starta det nya året med att ta ner all dekoration, nej tack. Så den åkte ut igår och jag håller på och städar idag, i den mån och takt som jag orkar "/ Har bergvis med tvätt hela tiden, inte jätteskoj, men snart är den slut också.
Skulle vilja ha ny gardin till mitt kök, men då jag vill ha en hissgardin, så insåg jag att jag antagligen kommer få göra den själv. Säljs inga större än 120 i bredd och mitt fönster är 160 "/ Och NÄR ska jag orka eller hinna göra en gardin då? De får läggas på is en stund iaf.

Älskling har åkt till jobbet idag, väldigt skumt att han inte är hemma efter att ha haft honom hemma i 1½ vecka.. Men ändå ganska skönt att få huset till sig själv, så mycket enklare att hålla det rent när han inte är hemma av någon konstig anledning :D

Isabell har sig just nu en liten förkylning med snuva och hosta, men verkar inte vara superfarlig. Inatt sov hon för första gången hela natten på nån vecka eller två. Hoppas att dom rackarns tänderna kan bryta ut och jag hoppas verkligen att det är därför som hon är förkyld nu, annars är det väl bara att invänta en förkylning till snart "/
Sen har hon fått nariga kinder och händer, mindre skoj. Sen att hon blir vansinnig också när jag ska smörja in dom, de är en annan sak. Men mamma är större och mer envis :D
Annars mår mitt vackra hjärta superfint, hon struttar omkring i sin gåstol mest om dagarna och busar i sitt bollhav hon fick av faster och farmor i julklapp.

Nu ska jag bege mej mot soffan i hopp om en lugn stund innan Isabell vaknar från sin lilla nap.

På återseende! (:


Kommentera här





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0