101208

Ja.. Får man inte sova för lite, så får man banne mej sova för mycket. Och inte är det bra det heller.
När ska man bli nöjd då?
Har en smyghuvudvärk i dag som tack för att jag fått sova för bra.
Bakade lite kola igår och vart helt slut efter det, konstigt nog. Isabell var rikitgt orolig igår kväll, så vi kämpade i över 2 timmar innan vi fick henne i sängen. Sen var jag helt slut. Somnad epå soffan ett par gånger innan jag gick upp och la mej.
Daniel försov sig idag, då vi vaknade 07.40. Så har fått sova en hel massa timmar i natt! "/
Kollade till Isabell när jag gick ner och skulle sätta på kaffet, då jag inte hört nånting ifrån henne. Haha, dessa sovställningar denna tjejen har lagt till med! :P Tvärsöver, på sidan nånting. Med täcket över huvudet och fötterna stack ut på andra sidan! Lik sin pappa ordentligt kan jag säga! (:
Har märkt att hon inte sover på mage längre som jag lägger ner henne. Utan det är mer sidan och ryggen som gäller nu. Skönt att hon ändå kan lösa det själv mer och mer nu hur hon vill sova!

Igår var vi som sagt med min mamma på ortopeden, utgången kanske blev sämre än väntat. Hon har jue brutit ett ben i axeln och har riktigt ont. Detta är ingenting som dom gipsar och hon fick inga starkare tabletter, utan bara tid för sjukgymnastik? Konstigt.
Sen åkte vi hem till mamma och slängde i Bellis en lunch och sen vart det hem igen, sen tillbaka till stan och Babyproffsen, passade även på att handla lite på Maxi så jag kan julbaka lite grann.  (:

Så gjorde lite kola igår, men ska göra mer idag, då de är någon i familjen som älskar dom (: Samt lite chockladfudge, pepparkakor och kanske knäck! :D

Någon som har ett bra tips på hur man lättare får i typ knäcken i formarna utan att kladda ner hela köket med skedar? MÅSTE finnas ett enklare sätt..

Så idag är det bara julstök som står på schemat, och sen lite ta det lugnt!

Kommentera här
Postat av: Jessica

Pröva använda en spritspåse :p det borde ju fungera..

2010-12-08 @ 09:53:03
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Jeanette

tanken har slagit mig också, men då knäcken är relativit varm, så ska en spritspåse klara det, samt att jag inte ska bränna mina händer "/

2010-12-08 @ 10:25:13
URL: http://mammajeanette.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Ta på dej vantar :p teoretiskt borde det funka ju..

2010-12-08 @ 10:33:22
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0